عکس فیستول + تصویر واقعی بعد ازعمل جراحی(قبل و بعد)

عکس فیستول مقعدی

فیستول مقعدی یکی از انواع شایع بیماری های ناحیه مقعدی است. این بیماری به معنی اتصال غیرطبیعی مابین دو عضو از بدن است. در مورد فیستول مقعدی مجرای ایجاد شده قسمتی از کانال مقعد را به پوست اطراف مقعد متصل می کند. که این امر موجب می شود، آلودگی ها و عفونت های درون کانال مقعد به سطح پوست راه یابد. به همین ترتیب اگر به عکس فیستول مقعدی توجه نمایید متوجه  قرمزی اطراف زخم خواهید شد که از عفونت و التهاب زخم نشات می گیرد.

همان طور که در عکس فیستول مقعدی نیز مشخص است، انواع فیستول برحسب نوع عضله درگیر در بیماری تعیین می شود.

عکس فیستول مقعدی

فیستول مقعدی چیست؟ فیستول مقعد نوعی بیماری در ناحیه نشیمنگاه بوده که در اثر عفونت درمان نشده و به دنبال بروز آبسه مقعدی ایجاد می شود. در واقع عفونت با پیشروی از سطح روده عبور کرده و تا سطح پوست امتداد می یابد. آبسه میتواند نشانه ای از یک عفونت ساده باشد و یا از بیماری های کمتر شایعی نظیر کرون ، دیورتیکولیت و ….. نشات گیرد. اما در صورت عدم درمان و بی توجهی به آبسه فرد به فیستول مبتلا شده که با عوارض و علائم شدید تری همراه است. این بیماری عفونی می تواند علائمی از  جمله خارش، سوزش خونریزی، ترشحات بدبو، درد و …. را به همراه داشته باشد.

عکس فیستول
نمونه ای از عکس فیستول که مشاهده می کنید، نوع خفیف فیستول مقعد می باشد که به راحتی با لیزر و به صورت سرپایی قابل درمان می باشد.
عکس فیستول مقعدی
در تصویری که مشاهده می کنید، عکس فیستول مقعد را میبینیم که عفونت از آن در حال خارج شدن است

عکس جراحی فیستول مقعدی

درمان فیستول مقعدی با استفاده از روشهای خانگی درمان فیستول و دارویی امکان پذیر نیست. زیرا تا به حال هیچ دارویی برای از بین بردن مجرای ایجاد شده کشف نشده است. البته مصرف داروها می تواند در کاهش التهاب و عفونت این بیماری به خصوص قبل از عمل جراحی موثر باشد. بهترین داروهای مناسب فیستول استفاده از مسکن ها برای کاهش درد و نیز مصرف آنتی بیوتیک برای بهبود عفونت است. قبل از مصرف داروهای خوراکی و موضعی با جراح فیستول در این موارد مشورت نمایید.

عکس جراحی فیستول مقعدی
تصویری که مشاهده میکنید، امل مراحل انجام جراحی فیستول مقعد می باشد که بسیار دردناک بوده و مقعد به طور کامل در آن با تیغ جراحی برش داده شده است.
عکس بعد از عمل فیستول
تصویر نحوه جراحی فیستول مقعد به روش سنتی را مشاهده میکنیم که مقعد در آن باز شده و نیاز به بخیه دارد.

راهکار درمان فیستول، عمل جراحی و روشهای تهاجمی است. در طی عمل جراحی مجرای فیستول برش داده می شود و محتویات آن خارج می شود و در نهایت بسته به نوع جراحی انجام شده برای فیستول ممکن است زخم با بخیه بسته شده و یا باز رها شود. در روش باز زخم دیر تر ترمیم شده و احتمال عفونت آن بیشتر است اما نتیجه بهتری را در ارائه میدهد. ممکن است بعد از عمل جراحی چندین ماه زمان برای بهبود کامل نیاز باشد.

یکی از راهکارهای درمان فیستول به روش vaaft است. این روش نیمه تهاجمی تاثیر بهتری در مقایسه با جراحی دارد.

عکس بعد از عمل فیستول
عکس بعد از عمل فیستول (توسط جراحی)

عکس درمان فیستول با لیزر

بهترین راهکار برای درمان فیستول استفاده از لیزر است. درمان فیستول با لیزر موجب میشود؛ بیمار بدون احساس درد و یا خونریزی عارضه خود را درمان نماید. در این روش به جای استفاده از چاقو از اشعه لیزر برای برش مجرای فیستول استفاده می شود. و پس از تخلیه کامل محتویات مجرای مانند روش قبل ممکن است زخم بخیه زده شده و یا باز رها شود. در ضمن این روش درمانی سرپایی انجام شده و نیازی به بستری شدن در بیمارستان را ندارد. از طرفی چون عفونت به طور کامل تخلیه شده احتمال عود مجدد بیماری و یا عفونت وجود نخواهد داشت.

عکس درمان فیستول

هیچ راهکار قطعی برای پیشگیری از این بیماری وجود ندارد. تنها می بایست در صورت بروز آبسه برای درمان آن اقدام نمایید زیرا در غیر این صورت احتمال تبدیل آبسه مقعدی به فیستول وجود خواهد داشت.

بهترین روش درمان فیستول

به طور کلی بهترین روش درمان بیماری های مقعدی روشی است که باکمترین عوارض بهترین نتیجه درمانی را داشته و سلامتی را در کمترین زمان به بیمار هدیه دهد. درمان فیستول با لیزر بهترین و ساده ترین روش درمان این بیماری می باشد که بیمار تنها دریک جلسه لیزر، بدون احساس درد و سوزش حین و پس از عمل بیماری خود را درمان نموده و به بهبودی کامل می رسد. بنابراین می توان گفت بهترین روش درمان فیستول با لیزر است.

برخی از مزایای لیزر فیستول عبارت اند از:

  • درمان بدون درد و خونریزی
  • لیزر با کمترین هزینه (عدم نیاز به پرداخت هزینه های بیمارستانی)
  • درمان تنها در یک جلسه و در کلینیک
  • درمان بدون نیاز به بخیه و تیغ جراحی
  • دوره نقاهت بسیار کوتاه
  • بدون بازگشت

سوالات متداول

4 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
شاهرخ

سلام خسته نباشید من یه چیزی کنار مقعدم هست که اصلا نمیتونم تشخیص بدم چیه فکر میکنم فیستول باشه. اگ عکس فیستول مقعدم رو بفرستم و تشخیص بدید که همین بیماریه میتونم برای لیزر بیام؟

زهرا

سلام دکتر یه سوراخ خیلی کوچیکی کنار مقعد من ایجاد شده که حس میکنم فیستوله میشه عکس بفرستم ببینید؟

تلفن : 00 - 000
تماس اینستاگرام