آذر ۲۸, ۱۳۹۵

درمان کیست مویی یا سینوس پیلونیدال با روش های طب سنتی یا گیاهی

درمان کیست مویی یا سینوس پیلونیدال با طب سنتی
با وجود پیشرفت‌های بسیاری که در علم پزشکی در چند دهه‌ی اخیر اتفاق افتاده است و کشف روش‌های نوینی برای درمان کیست مویی یا سینوس پیلونیدال، هنوز افرادی هستند که ناآگاهانه به سراغ درمان‌های طب سنتی در این زمینه می‌روند. اگرچه تجربه نشان داده گیاهان‌ و پمادهای دست‌ساز در طب سنتی می‌تواند به کاهش درد و التهاب کیست مویی یا سینوس پیلونیدال کمک کند ولی درمان وقتی به هدف نهایی خود می‌رسد که منجر به بهبودی و از بین رفتن همه‌ی علائم بیماری شود.
در طب سنتی از خاصیت ضد التهاب برخی روغن‌ها مانند روغن درخت چای و کرچک برای تسکین کیست مویی یا سینوس پیلونیدال استفاده می‌شود و یا گاهی توصیه به استفاده از سیر خام بر روی کیست پیلونیدال و حتی زالودرمانی خواهد شد. این روش‌ها حتی اگر به کم شدن علائم آزار دهنده فرد کمک کند، علمی نیست و ممکن است عارضه‌های دیگری چون کم‌خونی برای فرد ایجاد کند.
بهبودی در روش درمان طب سنتی کیست مویی یا سینوس پیلونیدال ، موقتی است و جز این‌که با وقت تلف کردن، روند درمان صحیح بیماری را به تأخیر می‌اندازد، ممکن است منجر به عود بیماری با عوارض و مشکلات بیشتر شود. با بدتر شدن عفونت و آبسه‌ی ضایعه، درمان مشکل‌تر خواهد شد.
باید به این نکته توجه داشت که درمان‌های شیمیای و آنتی‌بیوتیکی که دارای قدرتی چندین برابر داروهای گیاهی هستند، فقط جنبه‌ی تکمیلی در کنار اعمال جراحی بیماری کیست مویی یا سینوس پیلونیدال دارد و به تنهایی قادر به رفع آن نخواهد بود. طبق مطالعات و تحقیقات انجام شده تنها درمان قطعی و مطمئن کیست مویی یا سینوس پیلونیدال ، جراحی و خارج کردن آن با روش‌های مختلف است که هر یک معایب و مزایای مخصوص به خود را دارند.
افرادی که درمان کیست مویی یا سینوس پیلونیدال خود را در درمان‌های گیاهی و طب سنتی جست‌وجو می‌کنند، بهتر است بدانند همیشه خطر داروهای گیاهی و روش‌های سنتی از روش‌های جدید امروزی کمتر نیست و این موضوع در هر زمینه و بیماری‌ای صدق نمی‌کند. گاهی جراحی تنها راه‌حل است که نباید از آن گریخت. پذیرفتن عوارض جراحی بهتر است از دست و پنجه نرم کردن با بیماری که اخیراً تأثیر آن در آغاز و ایجاد برخی سرطان‌ها سوژه‌ی جدید مطالعاتی شده است.