درمان کیست مویی یا سینوس پیلونیدال با روش های طب سنتی یا گیاهی

درمان کیست مویی با طب سنتی

با وجود پیشرفت‌های بسیاری که در علم پزشکی در چند دهه‌ی اخیر اتفاق افتاده است و کشف روش‌های نوینی برای درمان کیست مویی یا سینوس پیلونیدال، هنوز افرادی هستند که ناآگاهانه به سراغ درمان‌های طب سنتی در این زمینه می‌روند. اگرچه تجربه نشان داده گیاهان‌ و پمادهای دست‌ساز در طب سنتی می‌تواند به کاهش درد و التهاب کیست مویی یا سینوس پیلونیدال کمک کند ولی درمان وقتی به هدف نهایی خود می‌رسد که منجر به بهبودی و از بین رفتن همه‌ی علائم بیماری شود.
در طب سنتی از خاصیت ضد التهاب برخی روغن‌ها مانند روغن درخت چای و کرچک برای تسکین کیست مویی یا سینوس پیلونیدال استفاده می‌شود و یا گاهی توصیه به استفاده از سیر خام بر روی کیست پیلونیدال و حتی زالودرمانی خواهد شد. این روش‌ها حتی اگر به کم شدن علائم آزار دهنده فرد کمک کند، علمی نیست و ممکن است عارضه‌های دیگری چون کم‌خونی برای فرد ایجاد کند.
بهبودی در روش درمان طب سنتی کیست مویی یا سینوس پیلونیدال ، موقتی است و جز این‌که با وقت تلف کردن، روند درمان صحیح بیماری را به تأخیر می‌اندازد، ممکن است منجر به عود بیماری با عوارض و مشکلات بیشتر شود. با بدتر شدن عفونت و آبسه‌ی ضایعه، درمان مشکل‌تر خواهد شد.
باید به این نکته توجه داشت که درمان‌های شیمیای و آنتی‌بیوتیکی که دارای قدرتی چندین برابر داروهای گیاهی هستند، فقط جنبه‌ی تکمیلی در کنار اعمال جراحی بیماری کیست مویی یا سینوس پیلونیدال دارد و به تنهایی قادر به رفع آن نخواهد بود. طبق مطالعات و تحقیقات انجام شده تنها درمان قطعی و مطمئن کیست مویی یا سینوس پیلونیدال ، جراحی و خارج کردن آن با روش‌های مختلف است که هر یک معایب و مزایای مخصوص به خود را دارند.
افرادی که درمان کیست مویی یا سینوس پیلونیدال خود را در درمان‌های گیاهی و طب سنتی جست‌وجو می‌کنند، بهتر است بدانند همیشه خطر داروهای گیاهی و روش‌های سنتی از روش‌های جدید امروزی کمتر نیست و این موضوع در هر زمینه و بیماری‌ای صدق نمی‌کند. گاهی جراحی تنها راه‌حل است که نباید از آن گریخت. پذیرفتن عوارض جراحی بهتر است از دست و پنجه نرم کردن با بیماری که اخیراً تأثیر آن در آغاز و ایجاد برخی سرطان‌ها سوژه‌ی جدید مطالعاتی شده است.

1 1 vote
امتیازدهی به مطلب
امیر

حدود چهار روز میشه ک دردم شروع شد رفتم دکتر گفت کیست مویی است امروز ترکید و عفونت خارج شد ایا باز نیاز ب عمل دارم شرایطم طوری هست ک فعلا نمیتونم عمل کنم راهکار لطفا

Reply to  امیر

احسان

سلام . من ۱سال قبل عمل بسته انجام دادم ۲ میلیون هزینه کردم ولی الان دوباره برگشته میخواستم بپرسم اول اینکه لیزر چقد هزینه داره چون خیلی برام مهمه و اینکه مثل ۲ مدل جراحی بسته و باز امکان بازگشت داره ؟ ممنون

Reply to  احسان

با سلام
در صورت رعایت نکات مراقبتی بعد از آن و ترک عوامل محرک بازگشته بیماری مانند تعریق بیش از حد بلند شدن موهای ناحیه کردن اجسام سنگین با کمک روش نوین لیزری صد در صد تضمینی درمان شد و برای همیشه از بیماری رها می‌شوید.

رضا

سلام یه تورم قسمت بین شکاف پایین کمر نزدیک دمچه دکترا چندبار سونوگرافی بردنم ولی چیزی نیست یعنی چیزی نشان نداده فقط یه دکتری بامعاینه فراوان گفته کیست درحال ایجاده لطفاً راهنمایی کنید

Reply to  رضا

با سلام بدون معاینه بالینی نمی توان نظری درباره ی نوع بیماری ایجاد شده داد ولی در مواردی که معاینه بالینی و سونوگرافی به تشخیص بیماری کمک نمی‌کنند فرد باید تحت بررسی و تصویربرداری دیگر به نام ام آر آی قرار بگیرند در صورت تایید وجود بیماری کیست مویی در شما تنها راه درمان قطعی آن انجام جراحی بوده و هیچ یک از راه های درمانی گیاهی دارویی و سنتی به بهبود شما کمک نخواهد کرد و بعد از مدتی علائم بیماری به شکل سختری بروز خواهد کرد بنابراین توصیه می‌شود قبل از تشدید بیماری برای تشخیص و درمان مناسب… Read more »

حمید

باسلام وخسته نباشید،بنده دچار کیست مویی شدم ،سه تاسوراخ پشتم ایجاد شده و همچنین دچار بیماری همورویید شده ام میخواستم ببینم نظر شما چیه آیا هر دو بیماری رو باهم عمل کنم یا هر کدوم جدا
۲.عمل بالیزر چقدر زمان میبره که خوب بشه اگه میشه کمی توضیح بدید که فرقش باعمل باز چیه،سپاسگذارم

Reply to  حمید

با سلام لازم است برای بررسی وضعیت و راهنمایی دقیق حضوری مراجعه کنید ولی معمولاً توصیه می‌شود تا جراحی این دو مورد از هم جدا انجام شود با کمک روش لیزری می‌توانید سرپایی بدون درد و خونریزی تحت بی حسی موضعی درمان شوید به صورتی که در همان روز مورد ترخیص می شوید و آنقدر بهبود پیدا می‌کنید که از روز بعد به زندگی و کار فعالیت روزمره خود به تنهایی بازگشته نیاز به کمک و حمایت دیگران نداشته به محل کار خود رفته و بدون مشکل همانند قبل زندگی روزمره خود را داشته باشید اما در روش جراحی باز… Read more »

فرزانه

كيست دارم الانم دوساله كه داراز عمل ميترسم ميخام با دارو يا داروهاي كياهي از بين ببرم لطفا راهنمايي كنيد

Reply to  فرزانه

با سلام تنها راه درمان قطعی کیست مویی در حال حاضر انجام جراحی بوده و هیچ یک از درمانهای خانگی سنتی گیاهی و حتی دارویی به بهبودی آن کمک نخواهد کرد. اگر به سلامت خود اهمیت میدهید هرچه زودتر قبل از عمیق شدن و پیشرفت بیماری و سخت شدن مراحل درمان برای پیگیری آن اقدام کنید. نگران نباشید امروز با ابداع روشهای نوین لیزری امکان جراحی بدون درد و خونریزی وجود دارد شما میتوانید تحت بیحسی موضعی در محیط کلینیک درمان شده همان روز ترخیص شوید و به خانه بازگردید و از روز بعد بدون نیاز به مراقبت و پانسمان… Read more »

مریم

سلام خسته نباشین مدتیه وقتی میشینم احساس درد میکنم و یه جوش های سر سیاه انتهای کمر و بالای مقعد زده بنظرتون چیه

Reply to  مریم

با سلام
هرچند بدون معاینه بالینی نمیتوان نوع بیماری ایجاد شده را قطعی تشخیص داد ولی با توجه به محلی که اشاره می‌کنید احتمالاً دچار بیماری سینوس پیلونیدال یا همان کیست مویی شده که تنها راه درمان اصلی آن انجام جراحی بوده ولی با کمک روش لیزری می توانید این جراحی را بدون درد و خونریزی تحت بیحسی موضعی در محیط کلینیک انجام داده در همان روز مراجعه مرخص شده به خانه بازگردید و از روز بعد زندگی عادی روزمره خود را آغاز کرده و نیاز به مراقبت خاصی نداشته باشید.

سعید

آقای دکتر یعنی با عمل مشکل ما حل میشه آخه چند بار عمل کردم جواب نداد باز عود کرد دیگه نمیدونم چکار لطفا کمکم کنید .نام بیماری . سینوس پیلونیدا

Reply to  سعید

با سلام
در صورت رعایت نکات مراقبتی پس از عمل و تغییر سبک زندگی خود و اصلاح عادات غلط و ترک عوامل محرک بازگشت بیماری میتوانید با روش لیزری بدون درد و خونریزی سرپایی تحت بیحسی موضعی درمان شده و از روز بعد زندگی عادی خود را آغاز کنید و نیاز به پانسمان و مراقلت و استراحت پس از عمل به روش های سنتی نداشته باشید.

میداس

سلام وقت بخیر من مدتیه که از پایین کمرم یا بالای مقعدم چرک بیرون میزنه قبلا خونریزی میکرد اما الان دیگه خونریزی نداره اما تا حدودی چرک داره میخواسم ببینم ایا نیاز به عمل هست؟ مدت زمان عمل و همچنین مدت زمان ترمیمش چقد میتونه باشه اخه من سرکارم و اگه بکارم نرسم اخراج میشم حتی غیبت موجهم باعث اخراجم میشه

Reply to  میداس

با سلام
ابتدا برای تعیین نوع بیماری لازم است تا حضوری مراجعه کرده معاینه بالینی شدید در صورتی که کیست مویی در شما تایید شود تنها راه درمان و رهایی از آن جراحی بوده که البته اگر به روش جراحی لیزری درمان شوید نیاز به استراحت و مراقبت خاص و پانسمان نخواهید داشت و در همان روز مراجعه سرپایی تحت بیحسی موضعی در محیط کلینیک درمان شده یک تا دو ساعت ترخبص میشوید و از روز بعد آنقدر بهبود پیدا خواهید کرد که به محیط کاری خود بازگردید و نیاز به کمک اطرافیان نداشته باشید.

الهه

سلام
من پارسال کیست مویی داشتم ولی چون باردار بود سرپایی تخلیه کردن چرکشو الان دوباره احساس میکنم عود کرده ولی به اون شدت نیست .گفتم میتونم با آنتی بیوتیک درمان کنم؟

Reply to  الهه

با سلام خیر بیماری کیست مویی با درمان دارویی درمان قطعی نشده و لازم است برای دریافت درمان صد درصدی آن حضوری مراجعه کنید. تنها راه درمان جراحی است که البته با وجود روشهای نوین لیزری میتوانید سرپایی تحت این عمل قرار بگیرید. در همان روز مراجعه یک الی دو ساعت درمان شده و مرخص شوید و از روز بعد زندگی عادی خود را آغاز کنید، بدون اینکه نیاز به پانسمان و یا استراحت داشته باشید. حتی میتوانید به محل کار خود بازگردید و بدون نیاز به کمک دیگران کارهای روزمره خود را انجام دهید این روش تحت بیحسی موضعی… Read more »

مهرداد

با سلام .آیا درمانی جز عمل وجود دارد . بعلت مشکل تنفسی قادر بعمل نبوده و آیا احتمال اسیب به ستون فقرات می باشد؟

Reply to  مهرداد

با سلام
تنها راه درمان اصلی بیماری کیست مویی جراحی بوده و با درمانهای خانگی یا داروی فقط علایم آن برای مدت محدودی کاهش پیدا می‌کند نگران بیماری تنفسی خود نباشید روش لیزری تحت بیحسی موضعی درمان سرپایی شده و اصلا آسیبی یا مشکلی برای تنفس خود پیدا نخواهید کرد. صورت عدم درمان به موقع ممکن است بیماری گسترش یافته و در موارد نادری بدخیم می‌شود اما ستون فقرات آسیب نخواهد رساند.

تماس واتساپ اینستاگرام