هزینه لیزر بواسیر

بیماری بواسیر یا هموروئید یکی از دردناک ترین عارضه های مقعدی است که معمولا افراد در مقطعی از زندگی خود به دلیل سبک زندگی یا خوراک به آن مبتلا می شوند. این بیماری به شکل یک توده برجسته در داخل مقعد یا خارج از آن رشد می کند و در صورتی که بیمار برای درمان بواسیر خود اقدام نکند، به مرحله مزمن رسیده و علائم دردناکی از جمله سوزش، خارش، درد، یبوست و حتی خونریزی به وجود می آورد.

یکی از دلایل شایعی که بیماران دیر برای درمان اقدام می کنند، هزینه عمل بواسیر با لیزر و جراحی می باشد. در این مطلب قصد داریم تفاوت بین این دو روش و هزینه هر یک را برای شما عزیزان بیان کنیم.

هزینه عمل بواسیر با لیزر

قبل از هر چیزی لازم است بدانید که درمان بواسیر با لیزر چگونه انجام می شود؟ از آنجا که بواسیر سیاهرگ های متورم شده در اطراف مقعد می باشند، لازم است که پزشکی ماهر با استفاده از لیزر به خوبی آنها را برش داده و این زائده چرکی را خارج می کنند. عمل با لیزر بدون هیچگونه خونریزی انجام می شود و پیش از انجام عمل دکتر کاملا قسمت مربوطه را به طور موضعی بی حس میکند. در نتیجه مراجعه کننده هیچ گونه درد یا سوزشی را حس نمی کند. به علاوه از مزیت های دیگر آن می توان به بستری نشدن در بیمارستان و مرخصی سریع پس از درمان بواسیر با لیزر اشاره کرد. این گزینه سبب شده تا روزانه بسیاری از بیماران برای درمان حتی از شهرستان ها به ما مراجعه کنند.

عکس هزینه درمان بواسیر
هزینه جراحی بواسیر با لیزر

عوامل موثر در تعیین هزینه درمان بواسیر

به طور کلی می توان گفت که هزینه عمل با لیزر بواسیر به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل عبارت اند از:

  • نوع دستگاه لیزر
  • نوع بواسیر که هموروئید داخلی یا خارجی باشد
  • میزان پیشرفت بیماری
  • کلینیک که برای درمان به آن مراجعه می کنید
  • نرخ دستمزد دکتر بواسیر جراح متخصص
  • شیوه درمانی که انتخاب میکنید

بیشتر بخوانید: بهترین روش درمان هموروئید خارجی

هزینه عمل بواسیر با بیمه تامین اجتماعی

ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که آیا بیمه تامین اجتماعی هزینه جراحی بواسیر با لیزر را پوشش می دهد یا خیر؟ متاسفانه این عمل تحت پوشش تامین اجتماعی نمی باشد ولی برخی از بیمه های تکمیلی این هزینه را تقبل می کنند. در هر صورت جای نگرانی وجود ندارد. زیرا حتی اگر تامین اجتماعی هم این هزینه را نپردازد، باز هم نسبت با جراحی سنتی به صرفه تر است. ما این موضوع را از چند جهت بررسی کردیم و نتیجه را با شما به اشتراک میگذاریم:

  • احتمال عود مجدد: زمانی که شما درمان با عمل جراحی را انتخاب می کنید، احتمال بازگشت توده بواسیر بسیار بالاست زیرا این عارضه از ریشه سوزانده نشده و از بین نرفته است.
  • بالا رفتن هزینه های جانبی : پیش از اقدام برای جراحی لازم است که بیمار آزمایشاتی از جمله تست بیهوشی و … انجام دهد که به مراتب هزینه درمان را افزایش می دهند.
  • اتلاف وقت: لازم به ذکر است که بیماران برای انجام عمل جراحی باید از چند ماه قبل برای گرفتن نوبت اقدام کنند و در این مدت ممکن است که شرایط توده بواسیری وخیم تر شود.
  • دوره نقاهت طولانی مدت : معمولا پس از انجام عمل بیمار کمی درد دارد و باید حداقل به مدت دو هفته در خانه استراحت کند تا به طور کامل بهبود یابد. در این هنگام عملا رفتن به سرکار غیر ممکن است. در صورتی که در عمل با لیزر اینطور نیست.

در نتیجه بنا بر توضیحاتی که عرض کردیم، برای ذکر نرخ و هزینه دقیق شروع روند درمان لازم است که بیمار در ابتدا حتما توسط متخصص معاینه شود. هزینه های درمان بواسیر با لیزر به مراتب از جراحی به صرفه تر است.

هزینه عمل جراحی بواسیر

هموروئیدکتومی که به آن عمل جراحی بواسیر نیز گفته می شود، یکی از روش های درمان این عارضه به منظور از بین بردن علائم آن است. در طی این روش درمانی پزشک کاملا توده بواسیری را برش داده و بر می دارد. روی زخم بخیه خورده یا پانسمان می شود. این پانسمان مرتبا باید عوض شود و همراه با کمی درد پس از عمل یا خروج خون آب می باشد. در این موارد معمولا پزشک مسکن های قوی یا مورفین تجویز می کند تا دوره نقاهت بهتر سپری شود. توجه کنید که در این مدت نباید زیاد بنشینید زیرا احتمال آسیب و شروع درد زیاد است. همچنین هزینه عمل جراحی بواسیر با لیزر متناسب به شرایط بیرون زدگی متغیر است.

برخی از هزینه های مربوط به جراحی بواسیر عبارت اند از:

  • هزینه اتاق عمل
  • هزینه مربوط به بیهوشی و پزشک متخصص
  • هزینه دارو های تجویز شده
  • دوران نقاهت طولانی که موجب خانه نشین شدن بیمار در دوران بهبودی می گردد
  • هزینه عکس برداری

مقایسه هزینه لیزر با جراحی بواسیر

هزینه های درمان بواسیر با لیزر معمولا بسیار کم تر از جراحی به روش سنتی است. به طور کلی هزینه جراحی بواسیر به دلیل وجود دوران نقاهت طولانی، مراقبت های لازم بعد از عمل، هزینه های مربوط به عمل و بستری در بیمارستان بیشتر است. اما در روش لیزر بیمار ملزم به پرداخت هزینه های مربوط به بیهوشی، اتاق عمل یا حتی هزینه بستری ندارد و در یک جلسه یک ساعته درمان می شود هزینه کمتری پرداخت می کند.

سوالات متداول

2 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
آریا

درود . احتمال بازگشت بیماری بعد از لیزر درمانی چقدر است

تلفن : 00 - 000
تماس اینستاگرام