دکتر متخصص شقاق مقعدی در تهران+ بهترین مرکز درمان

تصویر دکتر شقاق مقعدی

بیشتر بیماران مبتلا به فیشر به انتخاب بهترین متخصص شقاق مقعدی آشنایی ندارند. در این مطلب با معرفی بیماری شقاق، نحوه درمان و معرفی بهترین دکتر شقاق پرداخته و بهترین راه درمان این بیماری مقعدی بسیار دردناک را بررسی خواهیم نمود. همچنین از شرایط ویژه ای که برای بیماران دیگر شهر ها در نظر گرفته شده نیز مطلع خواهیم شد.

شقاق چیست؟

شقاق مقعدی از بیماری های مقعدی و ناحیه نشیمنگاهی بوده که در اثر ایجاد زخم، و چاک خوردگی بر روی دهانه مقعد به وجود می آید. این بیماری دارای علائمی چون سوزش، خارش، درد و حتی خونریزی می باشد که افراد مبتلا به شقاق آن را تجربه خواهند کرد. درمان این بیماری به وسیله لیزر بهترین گزینه بوده و از کمترین عوارض برخوردار است.

برای درمان شقاق به چه متخصص مراجعه کنیم؟

بیماری شقاق یک بیماری عمومی و در عین حال دردناک می باشد که هنگام ابتلا به آن می بایست به متخصص آن مراجعه شود. حال برای برخی از بیماران این سوال پیش می آید که برای درمان شقاق به چه متخصصی مراجعه کنیم؟ بهترین دکتر برای درمان شقاق مقعد، پزشک و متخصص شقاق است که با شناخت کامل آناتومی مقعد و انواع بیماری های آن آشنا باشد. بنابراین هنگام ابتلا به این بیماری، به متخصص شقاق مراجعه نمایید تا او با دانش و مهارت خود این بیماری را به طور کامل درمان کند.

دکتر شقاق مقعدی کیست؟

دکتر جراح شقاق مقعدی کسی است که با دانش و تجربه های فراوانی که طی درمان های متعدد کسب نموده بتواند شقاق را به راحتی و بدون عوارض درمان کند. دکتر شقاق باید دارای تخصص جراحی عمومی، یا متخصص کولورکتال باشد.
از آنجایی که مقعد ناحیه ای بسیار حساس است و دارای عصب های فراوان است، هرگونه آسیب یا نقص پزشکی می تواند فرد را دچار بی اختیاری و آسیب به مقعد کند.
بنابراین برای مراجعه به متخصص شقاق تحقیقات لازم را در زمینه داشتن تجربه و توانایی بررسی نمایید.

بهترین زمان مراجعه به جراح شقاق مقعد

درمان این بیماری نیز مانند سایر بیماری ها در ابتدایی ترین روزهای ابتلا بهترین گزینه است. بنابراین بهترین زمان مراجعه به جراح شقاق مقعد یا دکترشقاق زمانی است که شما علائم فیشر را احساس میکنید. علائمی چون سوزش، خارش، درد، خونریزی و… از مواردی هستند که بیمار در صورت مشاهده باید به پزشک مراجعه نماید. از این رو می تواند به راحتی و بدون تحمل کردن درد بیماری را بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید: نحوه عمل شقاق

بهترین روش درمان

بهترین شیوه درمان شقاق لیزر است که بیمار بدون احساس هیچ گونه عوارض و سپری نمودن دوره نقاهت می تواند آن را انجام دهد. انجام لیزر شقاق نیازمند مهارت مربوطه است که پزشک متخصص شقاق مقعدی باید از آن برخوردار باشد.
لیزر شقاق، تنها در یک جلسه انجام شده و بیمار را از دست عمل های جراحی بسیار سخت که نیازمند دوره نقاهت طولانی است نجات داده و از کمترین هزینه برخوردار می دهد. همچنین این شیوه می تواند جایگزین مناسب برای افرادی که از عمل جراحی و بیهوشی ترس دارند باشد.

اقدامات قبل از مراجعه به دکتر شقاق

طبیعتا زمان مراجعه به پزشک شما می بایست یک سری از کارها و مواردی که در ادامه ذکر شده را انجام دهید.
برای مثال ممکن است پزشک از شما بخواهد تا برای معاینه فیزیکی آماده شوید، بهتر است قبل از مراجعه دوش گرفته و نکات بهداشت فردی را رعایت نمایید.
علاوه بر آن بهتر است در صورت ابتلا به یبوست یا اسهال که سبب بروز شقاق شده آن را بهبود بخشید. آب بنوشید، تحرک کافی داشته باشید، از سبزیجات و فیبر استفاده نمایید. همچنین دیگر مسئله حائز اهمیت شما این است که اگر دارویی مصرف می کنید، نام آنها را به پزشک خود بگویید.

در صورتی که دارای سابقه بیماری خاص، جراحی و باردار هستید به پزشک خود اطلاع دهید.

آزمایشات لازم

با مراجعه شما به دکتر متخصص و معاینه فیزیکی او ممکن است پزشک متخصص برخی آزمایش هایی برای شما تجویز نماید تا میزان حاد یا خفیف بودن بیماری را به طور دقیق و از ناحیه داخل نیز به دست آورد. این آزمایش ها شامل وارد کردن لوله ای به درون مقعد شده که به سر آن دوربین متصل است. از همین رو پزشک با بررسی دقیق قسمت داخلی مقعد آن را بررسی و معاینه میکند.
البته موارد دیگری چون سونوگرافی، کولونوسکوپی و… هستند که تقریبا با همین روش و با عکس برداری انجام می شوند که نیازی به نگرانی ندارد.

دکتر شقاق

سوالاتی که دکتر شقاق ازشما میپرسد

در زمان مراجعه شما به دکتر متخصص شقاق، پزشک از شما سوالاتی می پرسد تا بتواند شدت بیماری و علاوه بر آن نحوه درمان شقاق را تعیین نماید.
برخی از این سوالات عبارت اند از:

• شما دارای چه علائمی هستید؟
  • این علائم چند وقت است که شروع شده اند؟
  • آیا این علائم همیشه یکسان هستند یا کم و زیاد می شوند؟
  • راه حلی برای کاهش درد و علائم امتحان کرده اید؟
  • آیا داروی خاصی مصرف می کنید؟
  • سابقه ابتلا به بیماری نشیمنگاهی را دارید؟
  • تابه حال جراحی مقعد انجام دادید؟

بهترین دکتر متخصص شقاق در تهران

همه ما زمانی که بیمار هستیم دوست داریم به پزشک مراجعه کنیم تا دارای تجربه های درمانی موفق و بسیار مجرب، اخلاقی خوب و دلسوز باشد. می توان گفت مجموعه ایران کلینیک دارای بهترین دکتر متخصص شقاق در تهران بوده که دارای صدها تجربه عمل موفق می باشند. بنابراین می توانید با دریافت وقت معاینه و مراجعه به ایران کلینیک نسبت به درمان شقاق اقدام نمایید.
بنابراین بهترین دکتر متخصص شقاق مقعدی دارای ویژگی های زیر است:

• تخصص جراح عمومی یا کولورکتال باشد
  • آشنایی کامل با بیماری و انواع حاد و خفیف آن
  • آشنایی با انواع شیوه های نوین درمانی و تجهیزات روز دنیا
  • برخورد مناسب با بیمار و داشتن کادر مجرب
  • تجربه و مهارت فراوان در انجام لیزر یا عمل جراحی
  • تعرفه های ارزان و هزینه های به صرفه

مطالعه بیشتر: هزینه عمل لیزر شقاق مقعدی

شرایط بیماران دیگر شهرها

با توجه به حضور بیماران در شهر های دیگر باید به این نکته توجه داشت که به منظور پیشگیری از اتلاف وقت با هماهنگی و دریافت نوبت مراجعه نمایند. علاوه بر آن درمان شقاق مقعد تنها در یک جلسه به صورت سرپایی انجام شده و نیازی به بستری ندارند. از این رو می توانند به راحتی پس از انجام لیزر به شهر خود بازگردند.