درمان بواسیر+ لیزر هموروئید”سرپایی بدون جراحی”

تصویر درمان بواسیر

درمان بواسیر با لیزر بهترین روش و شیوه درمانی برای رفع انواع هموروئید حاد و خفیف می باشد که از کمترین عوارض، درد، خونریزی و احتمال بازگشت برخوردار است. این روش یک شیوه عمل سرپایی بواسیر است که با کمترین دوران نقاهت و هزینه می تواند انواع مختلف هموروئید را در کمترین زمان درمان کند. بنابراین با ما در این مطلب همراه باشید تا به طور دقیق با نحوه انجام لیزر بواسیر، مزایا، معایب، هزینه درمان بواسیر و سایر موارد مربوط به لیزر بواسیر آشنا شویم.

بواسیر چیست؟

بواسیر یا هموروئید یک بیماری یا عارضه ناحیه نشیمنگاهی است که دارای دو نوع خارجی و داخلی می باشد. این بیماری ناشی از وارد شدن فشار بر رکتوم و مقعد و متورم شدن عروق این ناحیه پدید آمده و با علائم زیادی همچون درد، سوزش، خارش و حتی خونریزی همراه است. همچنین می توان گفت یکی از اصلی ترین علت هایی که موجب بروز بواسیر در افراد میشود، یبوست است که رکتوم را تحت فشار قرار می دهد.

هموروئید یا بواسیر، سیاهرگ های متورم مقعد و پایین رکتوم می باشند که شبیه به رگ های واریسی هستند. هموروئید می تواند در داخل راست روده (بواسیر داخلی) یا زیر پوست اطراف مقعد (بواسیر خارجی) ایجاد شود.

درمان بواسیر

از آنجایی که علت به وجود آمدن هموروئید، ناشی از متورم شدن عروق می باشد، ممکن است این عارضه در درون و خارج از رکتوم رخ دهد. بواسیر به طور کلی دارای دو نوع داخلی و خارجی می باشد که هرکدام علائمی برای بیمار به همراه دارند. این علائم معمولا شامل درد شدیدی، خونریزی، تورم و اختلال در انجام فعالیت های روزانه می باشد. افراد مبتلا به این بیماری همواره از درمان بواسیر بسیار هراس داشته و سعی در استفاده از ساده ترین روش می کنند. اما باید بدانید درمان بواسیر داخلی و خارجی تنها به واسطه لیزر به راحتی امکان پذیر بوده و سایر روشها ممکن است از عوارض و دوران نقاهت طولانی برخوردار باشند.

در ادامه با مشاهده فیلم عمل جراحی بواسیر با لیزر به آسانی و کم خطر بودن لیزر نسبت به سایر روشهای درمانی پی خواهیم برد.

ویدیویی که مشاهده میکنید فیلم عمل جراحی بواسیر با لیزر است که بدون استفاده از تیغ جراحی انجام می شود.

درمان هموروئید خارجی

هموروئید خارجی به تورم و قرارگیری توده بواسیر به خارج از رکتوم گفته میشود. درمان بواسیر خارجی معمولا به دلیل قرار گیری در خارج از رکتوم راحت تر است اما این به آن معنا نیست که بواسیر داخلی قابل درمان نباشد.
اولین قدم برای درمان بواسیر خارجی، از بین بردن فشار وارد بر ناحیه مانند اجابت مزاج سخت یا نشستن های طولانی مدت و قدم دوم مراجعه به یک متخصص بواسیر حرفه ای جهت انجام لیزر هموروئید می باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین روش درمان هموروئید خارجی چیست؟

درمان هموروئید داخلی

هموروئید داخلی نیز ناشی از متورم شدن عروق درون مقعد و رکتوم بوده که طی اجابت مزاج های دشوار(ناشی از یبوست) نشستن های طولانی مدت و عدم توجه به خونریزی های پیاپی هنگام اجابت مزاج است. هموروئید داخلی دارای چهار گرید است که بیمار مبتلا به گرید سه و چهار نیازمند انجام لیزر بواسیر خواهد بود؛ یعنی بیماری فرد به قدری حاد شده که دستورالعمل های دارویی پزشک برای وی کارساز نیست.

لیزر بواسیر

لیزر بواسیر یا همان درمان بواسیر با لیزر یک روش جدید و نوین و مناسب برای همه افراد حتی جمله سالمندان بوده که بدون بروز هیچگونه عوارض، درد، خونریزی و دوران نقاهت طولانی زائده هموروئیدی را از بین می برد. این روش به گونه ای است که پزشک بدون استفاده از تیغ جراحی و ایجاد برش های ناشی از جراحی، توده هموروئید را با استفاده از اشعه لیزر از بین می برد.
درمان هموروئید با لیزر به دلیل بدون درد و خونریزی بودن خود در بین پزشکان و بیماران بسیار محبوب بوده و می توان گفت بهترین روش درمان بواسیر، لیزر است.

نحوه انجام لیزر بواسیر

همانطور که گفته شد، لیزر یکی از شناخته شده ترین روشهای درمان بواسیر داخلی و خارجی و انواع بیماری های مقعدی می باشد که بسیار محبوب گشته. اما نحوه انجام این عمل سرپایی چگونه است؟ نحوه درمان بواسیر با لیزر به گونه ای است که پزشک با بررسی میزان حاد بودن عارضه، با تاباندن اشعه مادون قرمز نسبت به درمان، اقدام می کند.
لیزر به طور کلی از جراحی به روش سنتی، رابربند و استاپلر بهتر عمل کرده و عوارضی چون عود مجدد بیماری را به همراه ندارد؛ چرا که مقعد ناحیه ای بسیار حساس و پر از عصب می باشد که کوچکترین اشتباه می تواند فرد را دچار بی اختیاری آسیب جدی به مقعد کند.

عکس لیزر بواسیر

مزایای لیزرهموروئید

همانطور که گفته شید لیزر به واسطه تاباندن اشعه، موجب از بین رفتن توده بواسیری می شود؛ اما عدم درد یا خونریزی این روش تنها مزیت این روش نیست. در ادامه با برخی از مزایای لیزر بواسیر آشنا خواهیم شد:

• درمان هموروئید داخلی و درمان هموروئید خارجی با لیزر امکان پذیر است
  • لیزر بواسیر امکان عود و بازگشت ندارد
  • استفاده از روش درمان هموروئید با لیزر نیاز به بستری و بیهوشی ندارد
  • لیزر از کمترین میزان هزینه پرداختی برخوردار است
  • تاثیر چندین برابر به دلیل لیزری بودن نحوه درمان
  • دوران نقاهت بسیار کوتاهی دارد
  • درمان تنها در یک جلسه انجام می شود و نیاز به مراجعه بیشتر ندارد
  • از هیچگونه تیغ جهت درمان و برش استفاده نمی شود
  • بلعکس سایر روشها از باقی ماندن جای زخم و اسکار جلوگیری می کند
  • بدون هیچگونه درد، خونریزی و عفونت عمل انجام می شود
  • عمل بواسیر با لیزر بدون نیاز به تعویض پانسمان بوده و تنها در یک ساعت انجام می شود

ارتباط با ما جهت درمان بواسیر

در صورت مشاهده علائم هموروئید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

عوارض لیزر

به جرات میتوان گفت لیزر هموروئید یکی از روشهای درمان بواسیر است که عوارض چندانی به همراه ندارد. اما خوب است این نکته را بدانید که گاهی پزشک غیر حرفه ای یا عدم تجهیزات کامل در کلینیک یا حتی بیمارستان می تواند موجب بروز برخی عوارض در نحوه درمان شود. برای مثال مقعد ناحیه ای بسیار حساس و دارای اعصاب فراوان بدن است که با کوچکترین آسیب فرد را به بی اختیاری مدفوع ناشی از گشادی مقعد یا حتی تنگی مقعد مبتلا میکند.
بنابراین هنگام مراجعه برای انجام لیزر به معتبر بودن کلینیک و تجربیات پزشک متخصص بواسیر حتما توجه بفرمایید.

عکس لیزر بواسیر

چه زمانی برای درمان بواسیر مراجعه کنیم؟

معمولا افراد مبتلا به هموروئید در مراحل ابتدایی این بیماری آن را جدی نگرفته و به علائم خود بی توجهی می کنند؛ اما باید بدانید بی توجهی به این علائم ممکن است عواقب شدید تری مانند حاد شدن بیماری، ترومبوزه یا حتی به هموروئید خونی مبتلا شدن را به همراه داشته باشد. بنابراین در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری به بهترین دکتر بواسیر مراجعه نمایید.
مراجعه زودهنگام هزینه درمان بواسیر را نیز تا حدود زیادی کاهش داده و گاهی حتی از انجام لیزر هم نیز جلوگیری میکند.

بیشتر بخوانید: هزینه درمان بواسیر با لیزر

مراقبتهای بعد از درمان بواسیر با لیزر

سپری کردن دوره نقاهت برای درمان هر بیماری یا عارضه ای از واجبات دوره درمان می باشد. بنابراین درمان بواسیر با لیزر نیز نیازمند به کارگیری برخی نکات بهداشتی و روزمره می باشد که عبارت اند از:

• پیشگیری از ابتلا به یبوست و اجابت مزاج سخت
  • به کارگیری یک رژیم غذایی مناسب جهت بهبود سلامت جسمی
  • افزایش تحرکات روزانه
  • نوشیدن آب روزانه بین ۸ تا ۱۰ لیوان
  • استفاده از حمام نشیمن
  • رعایت بهداشت فردی و ناحیه مقعد
  • تنظیم اجابت مزاج و پرهیز از زور زدن در توالت
  • پرهیز از نشستن های طولانی مدت و وارد کردن فشار بر ناحیه مقعد
  • پرهیز از جا به جایی اجسام سنگین

مقایسه لیزر و جراحی

واضح است که لیزر همانطور که از نامش پیداست، یک شیوه و عمل سرپایی بواسیر که بسیار کم هزینه و کم خطر است، به شمار می رود. اما در نقطه مقابل روشی دیگر به صورت جراحی بواسیر یا هموروئید کتومی وجود دارد که قابلیت درمان بواسیر داخلی و خارجی را به همراه دارد. اما این شیوه به دلیل عوارض زیاد، احتمال بازگشت بیماری و هزینه های بیشتر منسوخ شده است. جراحی بواسیر به گونه ای است که متخصص یا دکتر بواسیر با ایجاد برش ، توده هموروئیدی را برداشته و سپس ناحیه را بخیه می زنند؛ بنابراین بیمار بعد از به هوش آمدن یا از بین رفتن سری دچار درد شدید و خونریزی می شود.
همچنین هزینه هایی نظیر بستری شدن در بیمارستان، اتاق عمل و بیهوشی را نیز می بایست بپردازد. بنابراین نمی توان گفت جراحی به روش هموروئیدکتومی باز و بسته یک روش بی خطر و کم هزینه است.

سایر روشهای درمان هموروئید

درمان هموروئید علاوه بر لیزر به روشهای متعدد دیگری نیز انجام می شود. رابرند، جراحی، اسکلروتراپی، استاپلر یا حتی دارو درمانی انواع مختلف این روش برای درمان هموروئید می باشند که نحوه انجام هرکدام عبارت اند از:

• رابرند: رابرند شامل قرارگرفتن حلقه پلاستیکی به دور زائده هموروئیدی می باشد که موجب قطع خونرسانی می شود.
  • اسکلروتراپی: اسکلروتراپی شامل تزریق ماده مخصوص به عروق متورم و خونی بوده که موجب کوچک شدن آن می گردد.
  • استاپلر: استاپلر نیز همانند رابربند موجب قطع خونرسانی به عروق می گردد تا زائده خود به خود خشک شده و از بین برود.
  • جراحی: جراحی هموروئید (هموروئید کتومی باز و بسته ) یکی از شایع ترین روشهای درمان هموروئید می باشد که پزشک با ایجاد برش و برداشتن زائده هموروئیدی اقدام به درمان آن می کند.

هرکدام از این روشهای درمان بواسیر به دلایل عوارض بیشتری که نسبت به مزایا دارند، موجب منسوخ شدن این روشها گشته و پزشک کمتر از آنها استفاده می کند. عفونت، عدم درمان بیماری و شکست در درمان، دوران نقاهت طولانی، هزینه های بیشتر، درد و خونریزی بیشتر از عوارض این روشها می باشند.