درمان صد در صد زگیل تناسلی در مردان و زنان (واژن، مقعد،آلت تناسلی)

درمان زگیل تناسلی با لیزر

آیا زگیل تناسلی درمان قطعی و صد در صد دارد؟ بسیاری از بیماران مبتلا به زگیل تناسلی این سوال را به طور مداوم از پزشکان می پرسند. در ایران کلینیک همراه ما باشید تا به بهترین روشهای درمان زگیل تناسلی، کم هزینه ترین و سریع ترین روش درمان سرپایی زگیل تناسلی یعنی لیزر آشنا شوید.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل یا زگیل تناسلی به بروز زائده های برجسته و گوشتی گفته می شود که درنواحی تناسلی از جمله واژن، مقعد، آلت تناسلی و حتی دهان بروز پیدا می کنند. زگیل تناسلی در اثر ابتلا به ویروس اچ پی وی و تماس پوست به پوست ناحیه جنسی منتقل می شود. این زائده ها علائمی همچون درد، خونریزی، زائده گوشتی با ظاهری ناپسند داشته که ممکن است هر فرد که دارای فعالیت جنسی است تحت خطر قرار دهد. یکی از راه های مقابله با زگیل تناسلی (البته قبل از ابتلا ) تزریق واکسن گارداسیل یا اچ پی وی می باشد که زنان و مردان میتوانند از آن استفاده کنند.

کسب اطلاعات بیشتر درباره زگیل تناسلی

درمان زگیل تناسلی با چه روشی صد در صد است؟

درمان زگیل تناسلی به طور کلی با چندین روش امکان پذیر است؛ اما درمان قطعی زگیل تناسلی تنها با لیزر ممکن بوده و از کمترین عوارض پس از درمان برخوردار است. روشهای زیادی همچون جراحی، کرایو، استفاده از دارو ممکن است تجویز شوند اما قطعی ترین روش که از بروز دوباره زائده ها جلوگیری میکند و قابلیت درمان زگیل تناسلی در هر ناحیه از بدن را دارد، لیزر است.
معمولا بروز زگیل تناسلی در اثر ابتلا به تیپ کم خطر اچ پی وی به وجود می آید، اما به دلیل میزان شیوع بالایی که دارد، درمان آن می بایست به سرعت و با کمترین عوارض به سرعت در دستور کار قرار گیرد.

لیزر زگیل تناسلی

درمان زگیل تناسلی مردان و زنان با لیزر، بهترین روش درمان این بیماری بوده که تا امروزه در دنیای پزشکی شناخته می شود. لیزر با استفاده از تاباندن اشعه بر ناحیه، علاوه بر از بین بردن زائده های گوشتی، از بروز دوباره آنها جلوگیری نموده و رضایت همه بیماران را به همراه دارد. لیزر زگیل تناسلی برای مردان و زنان بدون درد و خونریزی در کلینیک انجام شده و نیازی به هیچ گونه بستری یا نگرانی پس از درمان ندارد. بنابراین می توان لیزر زگیل تناسلی را یک روش درمان سرپایی زگیل تناسلی دانست.
همچنین لیزر برخلاف سایر روشهای درمانی، موجب بروز جای زخم نشده و هیچگونه اثری از خود برجای نمی گذارد.

مزایای درمان زگیل تناسلی با لیزر

یکی از مورد توجه ترین مزایای لیزر زگیل تناسلی را می توان دوران نقاهت بسیار کوتاه و سرپایی بودن آن دانست. البته که این روش قطعی درمان زگیل تناسلی مزایای دیگری به همراه دارد که عبارت اند از:

• پیشگیری از عود مجدد زائده
  • بدون درد، خونریزی یا سوزش
  • درمان تحت بی حسی
  • عدم باقی ماندن جای زخم یا سوختگی
  • درمان زگیل تناسلی به صورت سرپایی
  • از پخش شدن ویروس زگیل تناسلی جلوگیری می کند
  • درمان زگیل تناسلی مردان و زنان در هر نقطه از ناحیه تناسلی (واژن، مقعد، آلت تناسلی)
  • دوران نقاهت بسیار کوتاه که فرد می تواند به کارهای روزمره خود برسد
  • کم عوارض و کم خطر بودن این روش
درمان زگیل تناسلی

مراقبتهای بعد از لیزر زگیل تناسلی

هر دوره و روش درمانی نیاز به رعایت برخی نکات و مراقبتهای پس از درمان داشته تا بیماری به طور کامل از بین برود.

درمان زگیل تناسلی با لیزر نیز همراه با این روشهای مراقبتی میباشد که عبارت اند از:

• استفاده پماد یا داروهایی که پزشک متخصص تجویز نموده
  • پرهیز از برقراری رابطه جنسی تا بهبودی کامل
  • عدم لمس ناحیه
  • از استفاده کردن تیغ یا ژیلت های تیز پرهیز کنید
  • پرهیز از پوشیدن لباس زیر های تنگ و چسبان یا حتی جنس نامرغوب

هزینه لیزر زگیل تناسلی مقعد و آلت تناسلی

هزینه درمان زگیل تناسلی با لیزر بسیار مقرون به صرفه بوده و میتوان به جرات گفت از سایر روشهای درمانی که موجب اتلاف وقت و حاد شدن بیماری می گردند بسیار کمتر است. برای مثال کرایو یک روش پرهزینه و پردردسر است که ممکن است در چندین جلسه انجام شود که هر جلسه هزینه جداگانه به همراه دارد. اما لیزر تنها در یک جلسه انجام شده و به دور از پرداخت هزینه های اضافی انواع زگیل تناسلی را درمان میکند.

درمان زگیل تناسلی مردان سخت تر است یا زنان؟

درمان زگیل تناسلی زنان از مردان سخت تر است! باید بدانید به دلیل پیچیدگی دستگاه تناسلی زنان، درمان زگیل تناسلی زنان از مردان کمی دشوار تر است که لیزر به راحتی آن را انجام می دهد. اما به طور کلی لیزر زگیل تناسلی همانطور که از نامش پیداست در نواحی بسیار حساسی همچون واژن، مقعد و آلت تناسلی مورد استفاده است که اما با این حال قابل درمان بوده و دشواری به همراه ندارد.

سایر راه های درمان زگیل تناسلی

روشهای دیگری برای درمان زگیل تناسلی پیشنهاد می شود که شامل استفاده از داروهای اسیدی، کرایو یا حتی جراحی برداشت زائده ها می باشد. اما باید بدانید این روشها نمیتوانند درمان قطعی و صد در صد زگیل تناسلی بوده باشه و حتی ممکن است موجب پخش شدن و گسترش آنها گردد.
واکسن زگیل تناسلی یا همان گارداسیل نیز یکی از بهترین راه های کنترل و پخش شدن زگیل تناسلی می باشد که آن هم زمانی اثر بخش است که ویروس اچ پی وی در بدن وجود نداشته باشد. بنابراین نمی توان آن را یک روش درمانی بلکه یک راه خود مراقبتی و پیشگیری دانست.

کرایو

کرایو زگیل تناسلی در نقطه مقابل لیزر قرار داشته و با استفاده از منجمد کردن زائده توسط گاز نیتروژن مورد استفاده قرار می گیرد. این روش پیشینه تاریخی داشته و از زمان های بسیار دور مورد استفاده قرار می گرفته است. با توجه به اینکه این شیوه بسیار دردناک و همراه با امکان عود مجدد میباشد، منسوخ شده و مورد استفاده قرار نمی گیرد.

همچنین کرایو یک روش پرهزینه می باشد که بیمار ممکن است چندین جلسه نیاز به مراجعه و انجام سرما درمانی داشته باشد.

دارو

برخی افراد در ابتدای ابتلا به زگیل تناسلی با تصور اینکه استفاده از دارو می تواند موجب بهبودی صد درصد آنها شود، اقدام به خود درمانی می کنند. بیماران عزیز باید این نکته را به خاطر داشته باشید مصرف بی رویه و نا به جا از داروهای زگیل تناسلی که اکثرا اسیدی هستند، نه تنها موجب درمان بلکه موجب گسترش و پخش شدن بیماری می شود حتی در برخی موارد حاد شدن زائده و بزرگ شدن آن را در پیش داشته.
علاوه بر آن استعمال داروهایی نظیر اسید سالیسیلیک، پودوفیلین یا حتی آلدرا درد و سوزش بسیار شدیدی به همراه دارد که در صورت درمان هم ممکن است جا و محل قرار گیری زائده بر روی آن باقی بماند.

درمان زگیل تناسلی با دارو

تزریق واکسن

تزریق واکسن زگیل تناسلی، واکسن اچ پی وی یا نام اصلی آن یعنی گارداسیل به طور کلی یک روش برای درمان و از بین بردن زگیل تناسلی نبوده و نمی توان از آن برای از بین بردن زائده ها استفاده نمود؛ حال سوال اینجاست پس چرا بیشتر پزشکان واکسن گارداسیل را برای بیماران پیشنهاد میکنند؟ باید بدانید تزریق واکسن گارداسیل تنها موجب پیشگیری از اچ پی وی شده و می تواند بدن فرد را از ابتلا به انواع تیپ های پرخطر و کم خطر آن تحت محافظت قرار دهد.

همچنین دیگر کاربرد گارداسیل، پیشگیری از سرطان گردنه رحم می باشد که به همین منظور تزریق آن برای خانمها بیشتر پیشنهاد می شود.
بنابراین واکسن گارداسیل را نمی توان یک روش برای درمان زگیل تناسلی دانست؛ بلکه یک راه پیشگیری موثر برای قبل از ابتلا به شمار می رود.

جراحی

جراحی نیز منسوخ ترین روش درمان زگیل تناسلی زنان و مردان می باشد که دکتر زگیل تناسلی در آن با استفاده از تیغ جراحی اقدام به برش و برداشتن زائده میکند. این روش طاقت فرسا مدتهاست که مورد استفاده قرار نگرفته و خونریزی، درد، امکان بازگشت بیماری را به همراه دارد.