هزینه درمان فیستول با لیزر سال ۱۴۰۲ + مقایسه با عمل جراحی

هزینه درمان فیستول

درمان فیستول مقعد به دو روش عمل جراحی و لیزر امکان پذیر می باشد که هرکدام دارای مزایا و معایب مربوط به خود هستند. یکی از اصلی ترین سوالاتی که بیماران نسبت به این شیوه درمان می پرسند؛ این است که هزینه درمان فیستول با لیزر کمتر است یا عمل جراحی؟
در این مطب با مقایسه هزینه های درمان فیستول با لیزر و عمل جراحی؛ انواع هزینه های جراحی فیستول در بیمارستان خصوصی و دولتی به بررسی بهترین حالت آن خواهیم پرداخت.

فیستول مقعد چیست؟

فیستول مقعدی بیماری ناشی از ایجاد یک کانال عفونی و غیر عادی در بین دو بافت بدن می باشد. این بیماری بسیار دردناک بوده و در اثر عوامل مختلف و در نقاط متفاوت بدن به وجود می آید. از علائم این بیماری می توان به خروج عفونت از مجرای عفونی، درد و در برخی موارد خونریزی می توان اشاره نمود.

درمان این عارضه تنها با روشهای نوین همچون لیزر امکان پذیر است که بدون هیچگونه عوارض فیستول را به طور کامل از بین می برد. لیزر به طور کلی کم هزینه تر از سایرروشهای جراحی بوده و از عوارض کمتری نیز برخوردار است.

کم هزینه ترین روش درمان فیستول

به طور کلی فیستول یک بیماری عفونی است که تنها با جراحی یا لیزر بهبود می یابد. اما کدام روش برای بیمار کم هزینه تر است؟ باید بدانید هزینه درمان فیستول با لیزر بسیار کمتر از جراحی آن بوده و مقرون به صرفه تر است.
از آنجایی که جراحی تحت بیهوشی، بستری شدن، هزینه های مربوط به جراح فیستول و بیمارستان جداگانه دریافت می شود، بیمار می بایست هم دوران نقاهت طولانی و هم هزینه بیشتری صرف درمان بیماری کند.
اما از آنجایی که لیزر فیستول تنها در یک جلسه انجام میشود و از هزینه بیهوشی و اتاق عمل برخوردار نیست بسیار کم هزینه تر از جراحی می باشد.

هزینه درمان فیستول با لیزر

درمان این بیماری عفونی و دردناک با انجام لیزر و عمل جراحی به روش سنتی امکان پذیر می باشد. اصلی ترین سوالی که برای برخی از بیماران پیش می آید، این است که هزینه درمان فیستول چقدر است؟ باید بداند برآورد هزینه های ناشی از درمان این بیماری می تواند بر با توجه به نوع و شدت بیماری و علاوه بر آن شیوه و روش درمانی از جمله لیزر یا جراحی وابسته است.
لیزر همانطور که از نامش پیداست یک روش بسیار آسان، بی درد و کم هزینه و در مقابل عمل جراحی با استفاده از تیغ جراحی بوده و نیاز به بستری داشته و همچنین از درد و هزینه بیشتری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: درمان فیستول با لیزر

چه عواملی بر هزینه درمان فیستول با لیزر موثر است؟

تعیین هزینه های درمان فیستول مقعدی دارای فاکتورهای معینی است که می بایست مورد بررسی قرار بگیرد. برخی از این فاکتور ها عبارت اند از:

• انتخاب روش درمان این بیماری از جمله اینکه بیمار لیزر را انتخاب نماید یا به صورت جراحی سنتی آن را انجام دهد.
  • نوع و میزان حاد یا خفیف بودن بیماری (طول و اندازه مجرا)
  • محل به وجود آمدن مجرای فیستول
  • بیمارستان یا کلینیکی که به آن مراجعه می کنید
  • سلامت و سوابق پزشکی بیمار
  • دستمزد پزشک جراح و تخصص و مهارت او

آیا بیمه هزینه درمان فیستول را متقبل می شود؟

از آنجایی که درمان فیستول مقعد با لیزر یک عمل سرپایی به شمار می رود؛ معمولا بیمه تامین اجتماعی هزینه ای نسبت به آن متقبل نمی شود. البته در برخی موارد بیمه تکمیلی نیمی از هزینه های مربوط به درمان را پرداخت نموده و مبلغ آن را به بیمار پرداخت می کند. اما به طور کلی نمیتوان گفت بیمه به طور کامل هزینه درمان آبسه مقعدی را پرداخت می کند.

جراحی فیستول در بیمارستان خصوصی کمتر است یا کلینیک؟

درمان فیستول با روش سنتی جراحی و لیزر فیستول مقعدی دو روش متمایز از یکدیگر می باشند. اگر بیماری قصد درمان فیستول را دارد بهتر است با دانستن هزینه درمانی هر کدام از شیوه ها و برآورد آنها نسبت به انتخاب روش درمانی تصمیم بگیرد.
بنابراین برخی موارد زیر شما را در مقایسه هزینه درمان فیستول با لیزر و جراحی راهنمایی می نماید:

• هنگامی که بیمار به منظور درمان فیستول مقعد با روش عمل جراحی به بیمارستان مراجعه می کند نیاز به بستری در بیمارستان دارد که در روش لیزر نیازی به بستری نیست.
  • هزینه ناشی از اتاق عمل و بیهوشی جداگانه از بیمار دریافت میشود.
  • هزینه تخت و بستری شدن بیمار در بیمارستان نیز متفاوت است.
  • بستری شدن و انجام عمل جراحی در برخی بیمارستان های خصوصی که امکان جراحی فیستول در آنها فراهم است بیشتر از بیمارستان دولتی است.
  • بیمار در هنگام انجام عمل جراحی از درد و دوره نقاهت طولانی تری برخوردار بوده و می بایست روزهای بیشتری تحت مراقبت قرار گیرد.
  • هزینه درمان فیستول با عمل جراحی تنها به انجام جراحی ختم نشده و مراقبتهای بعد از آن نیز ادامه دارند.

سوالات متداوال

سامی

هزینه درمان فیستول مقعد چقدره؟ همش باید تو جلسه اول پرداخت بشه یا هر جلسه؟

جمشیدی

سلام اقای دکتر خسته نباشید من مقعدم چند وقتیه ابسه کرده خیلی هم اذیتم میکنه البته نمیدونم فیستول هست یا ابسه میتونم بپرسم هزینه عمل فیستول با لیزر چقدر است که اگر خواستم درمان کنم بدونم؟

مونا

هزینه عمل فیستول را می توانید به من بگویید چقدر است؟