عکس کیست مویی کمر و دنبالچه خفیف در زنان، مردان و کودکان

عکس کیست مویی

گالری عکس کیست مویی

کیست مویی یکی از بیماری های مقعدی می باشد که سبب بروز عفونت یا آبسه در ناحیه کمر یا دنبالچه می شود. در این مطلب با ما همراه باشید تا با مشاهده عکس کیست مویی حاد و عکس کیست مویی خفیف بیماری را به طور دقیق و کامل شناخته و به علائم ناشی از آن آگاه باشید.

کیست مویی چیست؟

کیست مویی یا همان بیماری سینوس پیلونیدال بیماری یا عارضه ای عفونی و حاوی آبسه می باشد که معمولا در ناحیه دنبالچه یا کمر افراد به وجود می آید. این بیماری ناشی از تا خوردن و یا بازگشت مو به داخل پوست بوده و همین مسئله سبب ایجاد بافت و توده عفونی در زیر پوست می شود. بهترین راه درمان کیست مویی انجام لیزر می باشد که در کمترین زمان، عوارض و دوره نقاهت عارضه را درمان نموده و از بین می برد.

عکس کیست مویی خفیف در کمر

مشاهده عکس کیست مویی میتواند فرد مبتلا به بیماری را از وجود آن مطلع نموده و اقدام های لازم را جهت رفع و درمان عارضه به کار بگیرد. عکس کیست مویی به ما کمک می کند بیماری را به طور دقیق شناخته، با نوع خفیف، حاد، کیست مویی در زنان و مردان را به طور دقیق بررسی کنیم. همچنین علاوه بر آن مشاهده تصویر کیست مویی و نوع درمان آن ما را در نحوه درمان آن نیز راهنمایی خواهد نمود. باری مثال فرد با مشاهده علائم می تواند به راحتی به متخصص و دکتر کیست مویی مراجعه نموده و نسبت به درمان عارضه اقدام نماید.

عکس کیست مویی
نمونه از از عکس کیست مویی خفیف را مشاهده می کنید که به راحتی و تنها یک جلسه لیزر به راحتی درمان می گردد.

عکس کیست مویی (زخم دنبالچه)

عکس کیست مویی که مشاهده می کنید، نوع خفیف کیست مویی می باشد که با علائمی چون درد خفیف (گاهی اوقات) تیر کشیدن هنگام نشستن و ایستادن، قرمزی، ایجاد سوراخ یا خروج ترشح (به ندرت) همراه است. این نوع از کیست مویی به راحتی درمان شده و توده ناشی از آن چندان عمیق نیست؛ اما عدم درمان این عارضه می تواند موجب حاد و وخیم شدن کیست مویی شده و سلامتی بیمار را تحت تاثیر قرار دهد.

عکس کیست مویی خفیف

برخی افراد مبتلا به کیست مویی خفیف قدام به به کار گیری روشهای درمان خانگی کیست مویی یا مصرف آنتی بیوتیک نموده که گاهی موجب اتلاف وقت و در نتیجه حاد شدن عارضه می گردد.

تصویر کیست مویی حاد

سینوس پیلونیدال از نوع حاد بسیار خطرناک بوده و حجم آبسه و عفونت ناشی از آن با هیچ دارو یا آنتی بیوتیک قابل رفع نخواهد بود. در این نوع از بیماری فرد به شدت درد، ترشح عفونت، سوزش، اختلال در نشستن و برخاستن داشته و گاهی ناحیه دارای بوی بد نیز می باشد. تصویر کیست مویی حاد نشان دهنده حجم زیادی از عفونت خواهد بود.

گاهی اوقات در حالت حاد عارضه افراد مبتلا به بیماری اقدام به ترکاندن کیست مویی نموده که این امر تنها سبب درد شدید و تحریک عارضه می گردد.

عکس کیست مویی حاد
تصویرکیست مویی که مشاهده میکنید نوع حاد عارضه بوده که نیاز به درمان اساسی چون لیزر و معاینه پزشک متخصص دارد.
تصویر کیست مویی حاد

عکس درمان کیست مویی با لیزر

درمان کیست مویی با لیزر به گونه ای می باشد که عارضه چه به صورت حاد یا از نوع خفیف باشد، تنها در کمتر از یک ساعت درمان شده و به طور کامل از بین خواهد رفت.
لیزر بدون باقی گذاشتن جای زخم، بخیه یا اسکار بوده و نیازی به سپری شدن دوره نقاهت بسیار طولانی ندارد. بنابراین می توانید لیزر را بهترین و کم هزینه ترین نوع درمان کیست مویی دانست.

مطالعه بیشتر: هزینه درمان کیست مویی با لیزر

عکس درمان کیست مویی با لیزر
عکس از کیست مویی که مشاهده میکنید در ناحیه بالای خط باسن یعنی دنبالچه بوده که درمان ان توسط لیزر صورت گرفته است. این روش بدون استفاده از تیغ جراحی و بخیه می باشد.

تصویر کیست مویی جراحی بسته

جراحی کیست مویی به روش بسته یکی از شیوه های جراحی سنتی می باشد که در آن پزشک متخصص، پس از ایجاد شکاف و تخلیه عفونت درون پوست آن، آن را بخیه می زنند تا زخم جوش بخورد. باقی ماندن جای زخم و اسکار، دوران نقاهت طولانی و امکان بازگشت بیماری از عوارض آن می باشند.
تصویر کیست مویی جراحی شده توسط روش جراحی بسته را مشاهده می کنید که بیمار دارای بخیه های ناشی از تیغ جراحی می باشد.

عکس درمان کیست مویی با جراحی بسته

تصاویر کیست مویی جراحی باز

جراحی کیست مویی به روش باز یکی از دشوار ترین روشها برای درمان کیست مویی بوده و بسیار دردناک است. در این روش متخصص پس ایجاد برش به مقدار بزرگی کیست مویی، توده را تخلیه نموده و آن را رها می کند تا زخم خود به خود جوش بخورد. جوش خوردن زخم ناشی از این روش ممکن است گاهی تا دو ماه طول بکشد که در این مدت بیمار می بایست به روی شکم خوابیده و دوران سختی را سپری کند.

درد، خونریزی نیاز به مراقبتهای دشوار پس از جراحی کیست مویی، امکان عفونت و بازگشت بیماری از عوارض و معایب این روش هستند. عکس کیست مویی درمان شده توسط جراحی کیست مویی باز را مشاهده نمایید.

عکس کیست مویی جراحی باز
فرجاد

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم برای درمان کیست مویی چه شرایطی لازمه؟ بیمه هم نیازه؟ من کیست مویی دارم مشابه عکسی که گذاشتید هزینش چقدر درمیاد