بهترین دارو برای بواسیر یا هموروئید و کنترل علائم حاد بیماری

داروی بواسیر

با بی‌نتیجه ماندن درمان‌های خانگی و تغییرات رفتاری و اصلاح عادات غلط زندگی نیاز به پیش گرفتن روش های پزشکی برای درمان بواسیر است. البته انتخاب درمان به نوع و میزان پیشرفت بیماری نیز بستگی دارد، در مراحل ابتدایی این بیماری معمولاً درمان قدم به قدم برگزیده می‌شود.
هدف اصلی از داروی بواسیر، کنترل علائم حاد بواسیر به جای درمان خود بیماری است. در واقع داروی بواسیر فقط به صورت علامتی می‌توانند نشانه‌های آزاردهنده‌ی بیماری را کنترل کنند. داروهایی که برای بواسیر یا هموروئید توصیه‌ی می‌شوند معمولاً به صورت قرص،شیاف و پماد موضعی هستند.
هموروئید به صورت اتساع واریسی شبکه‌ی وریدی مقعد و اطراف آن بروز می‌کند و دارویی به نام Phlebotonics که از عصاره‌های گیاهی (حاوی فلاونوئیدها) و ترکیبات مصنوعی تشکیل شده است می‌تواند با مکانیسمی نامشخص به بهبود قدرت انقباضی ورید‌ها، تثبیت نفوذپذیری مویرگ‌ها و افزایش گردش لنفاوی کمک کند. این دارو در درمان نارسایی‌های مزمن وریدی نیز بسیار مؤثر است. از آمارهای به دست آمده در سال ۲۰۱۲ اثرات مفید قابل توجه این دارو در کنترل خونریزی، خارش و ترشحات لزجی این بیماری اثبات شده است. این دارو در کاهش علائم بعد از عمل جراحی بواسیر  نیز مفید است. هیدروکورتیزون و لیدوکائین نیز از داروهای ضدالتهابی و موقتی مؤثر در کنترل درد و خارش هستند که البته نباید به صورت دائمی مصرف شوند.

در ادامه با به بررسی بهترین دارو برای بواسیر در درمان علامتی این بیماری و کاهش علائم آن آشنا می شویم. این داروها فقط با نظر و دوز تجویزی پزشک متخصص مجاز به مصرف هستند.

پماد آنتی هموروئید بهترین دارو برای بواسیر

پماد آنتی هموروئید یکی ازرایج‌ترین درمان های دارویی است که می تواند تا حد زیادی به درمان بواسیر خارجی و کاهش علائم آزار دهنده این بیماری کمک نمایید. این پماد از لیدوکائین (ضد خارش، سوزش، درد و تحریک)، هیدروکورتیزون استات (ضد التهاب)، آلومینیوم ساب استات (قابض و ضد التهاب) و زینک اکساید (قابض، ضد تورم و تحریک) تشکیل شده که برای کاهش خارش، درد، رفع خونریزی، بهبود زخم، قرمزی و التهاب تاثیر بسازایی دارد و از آنجایی که بدون نسخه قابل تهیه است بیمار سریعا می تواند روند درمان را آغاز نماید.

تاثیر پماد آنتی هموروئید در درمان بواسیر یا هموروئید

هموروئید در اثر کشیدگی و اتساع عروق ناحیه مقعد ایجاد می شوند که اولین نمود این بیماری التهابات این ناحیه است. این بیماری نیاز به درمان سریع داشته و در مراجل ابتدایی استفاده از پماد آنتی هموروئید می تواند درصد زیادی از بیکاری را بهبود بخشد.

از آنجا که این داروی بواسیر قادر است تنها علائم اولیه را بهبود بخشد پس تعلل در شروع روند درمان جایز نیست.

در مقاله پماد آنتی هموروئید می توانید نحوه و فواید مصرف این دارو را مطالعه نمایید.

داروی هیدروکورتیزون

داروی هیدروکورتیزون در گروه دارویی ضد التهاب های استروئیدی قرار داشته و به اشکال قرص،  آمپول، انمای رتانسیون، پماد چشمی، کرم موضعی و پماد موضعی موجود می باشد.

این دارو برای موارد التهاب شدید، اختلالات آلرژیک چشم، بیماری های التهابی ملتحمه و قرنیه، سوختگی های خفیف پوست و مشکلات پوستی مانند اگزما، لوپوس اریتماتوز و پسوریازیس کاربرد دارد.

هیدروکورتیزون در بدن جایگزین هورمون آدرنال می شود و اثرات آن در بدن مانند گلوکورتیکوئیدها بوده و مهمترین اثر آنها ضدالتهابی است.

درمان بواسیر یا هموروئید با پماد هیدروکورتیزون

همانطور که گفتیم داروی هیدروکورتیزون یک ضد التهاب بوده و انواع موضعی آن در کاهش درد، خارش، سوزش، قرمزی و التهاب بواسیر و حتی شکاف و زخم مقعد تاثیر به سزایی دارد.

این داروی بواسیر نیاز به تجویز به پزشک نداشته و بدون نسخه قابل دسترسی است اما انواع قوی تر باید زیر نظر پزشک مصرف شود.

از داروی هیدروکورتیزون می توانید برای هموروئید داخلی که عروق داخلی مقعد دچار التهاب شده با اپلیکاتور استفاده نمایید اما برای بواسیر خارجی باید با دست های تمیز بر ناحیه خارجی مقعد استعمال نمایید.

برای مطالعه کامل موارد و نحوه مصرف این دارو میتوانید به مقاله هیدروکورتیزون مراجعه نمایید.

پماد نیتروگلیسیرین

از گزینه های دیگر داروی بواسیر می توانیم به پماد نیتروگلیسیرین اشاره کنیم.

نیتریک اکسید موجود در این پماد با استعمال آن بر روی پوست آزاد شده و موجب شل شدن عروق در این ناحیه می شود.

این دارو به سبب بازیابی طبیعی گردش خون در ناحیه مقعد موجب تسکین دردهای آزاردهنده و سوزش می شود. مصرف همزمان این دارو با داروهای سالیسیلات مانند آسپرین ممنوع می باشد زیرا دارای عوارض جانبی است.

پماد لیدوکائین

لیدوکائین داروی بواسیر

پماد لیدوکائین یکی از مشهورترین داروهای بی‌حسی موضعی است که با مسدود کردن کانال کلسیم مانع انتقال پیام های عصبی به سیستم مرکزی عصبی می شود.

این پماد برای در درمان دردهای موضعی مانند سوختگی ، گزش حشرات و  هموروئید استفاده می‌شود.

تاثیر این داروی بواسیر ۲ تا ۵ دقیقه و طول مدت اثر آن نیز متوسط می‌باشد و با توجه به عوارض جانبی این دارو بدون مشورت با پزشک مصرف ننمایید.

تاثیر پماد لیدوکائین داروی بواسیر یا هموروئید

پماد لیدوکائین بخاطر خاصیت ضد التهابی و ضد دردی که دارد می تواند در بهبود موقت هموروئید موثر باشد و تسکین دهنده سریعی برای دردهای شدید این بیماری باشد.

این دارو برای بواسیر هایی با درد شدید که مانع از نشستن افراد می شود می تواند بسیار مفید باشد و با توقف پیام های درد توسط اعصاب به مغز موجب کاهش درد بیماری در هنگام اجابت مزاج نیز می شود.

این دارو دارای عوارض گوناگی است که حتما قبل از مصرف درباره آن اطلاعات کسب نمایید.

برای اطلاعات بیشتر درمورد این دارو به مقاله لیدوکائین مراجعه نمایید.

شیاف آنتی هموروئید

شیاف آنتی هموروئید داروی بواسیر

شیاف آنتی هموروئید برای درمان علامتی هموروئید داخلی و دیگر اختلالات ناحیه ی معقدی مانند التهاب روده ، شقاق همراه با فیستول و سوزش و خارش اطراف مقعد مصرف می شود. این شیاف حاوی فنیل افرین است که به طور موقتی می تواند التهاب ناحیه مقعدی و درد را کاهش دهد.

این دارو دارای اثرات قابض ، ضدالتهاب و ضد درد و بی حس کننده موضعی بوده که فقط در درمان بواسیر در مراحل اولیه مفید می باشد و در مراحل پیشرفته بیماری فقط علائم را کاهش می دهد.

شیاف مصرفی در روز نباید بیشتر از تجویز پزشک باشد و طول مدت مصرف از ۷ روز بیشتر شود زیرا این داروی بواسیر با کاهش علائم بیماری ممکن است شما را از روند درمان قطعی دور کند. از طرفی این شیاف دارای عوارض و تداخلات دارویی است که نیاز به مشورت با پزشک دارد.

شیاف گلیسیرین

تاثیر شیاف گلیسیرین

گلیسیرین داروی مسهل و در گروه دارویی-درمانی تری هیدریک الکل و ملین اسموتیک قرار داشته و به شکل شیاف مقعدی می باشد.

شیاف گلیسیرین موجب اتساع مقعد می شود و اثر محرک موضعی و جاذب آب دارد  که با کشیدن آب از بافت ها موجب تحریک احساس دفع می شود. این شیاف برای درمان علامتی یبوست مفید می باشد اما باید علت دقیق این عارضه مشخص شده تا درمان قطعی صورت گیرد.

تاثیر شیاف گلیسیرین بر بیماری بواسیر یا هموروئید

در بیماری بواسیر به سب تورم رگ ها در ناحیه رکتوم فرد در دفع مدفوع دچار درد و خونریزی است. رگ های نواحی مقعد که دچار ورم و التهاب شده از فشار وارده به این ناحیه ناشی می شود. یبوست های مکرر در طولانی مدت عامل اصلی ایجاد این بیماری هستند.

بنابراین شیاف گلیسیرین یکی از داروهای پرکاربرد در درمان هموروئید است. زیرا با بهبود یبوست به کاهش علائم بیماری درد و سوزش کمک می نماید.

پماد ام جی داروی بواسیر یا هموروئید

پماد ام جی

یکی از مهمترین پماد هایی که در رفع علائم و درمان بواسیر بسیار موثر است پماد ام جی می باشد.

پماد ام جی در واقع یک داروی گیاهی ساخته شده از گیاه مورد است و از آنجا که این گیاه دارای خواص ضد التهابی و التیام بخشی است برای درمان هموروئید مفید خواهد بود. این دارو کاربردهای بسیاری دارد و با اثرات مسکن، قابض، ضد باکتری و قارچ و ضد التهابی که دارد در کاهش علائم هموروئید مانند درد، خونریزی و سوزش و درمان شقاق موثر می باشد.

Save

3.8 45 votes
امتیازدهی به مطلب
حسین بولحسنی

خوب بودممنونم از اطلاع رسانی

علی

ممنون از این اطلاعات خوبتون

حمید

سلام من ی زائده خیلی کوچک در کنار مقعد خود دارم ک ن درد دارد ن سوزش و ن خونریزی دارم خیلی نرم و مثل ی پوست نازک هست فقط از بودتش رنج میبرم من باید چیکار کنم؟

سید محمدرضا نبوی
Reply to  clinic

سلام ببخشید هزینه لیزر چقدر هست ؟

مجتبی

سلام وقت بخیر.اگه قرار باشه این هموروئیدها و ضایعه های گوشتی خوب بشن با مصرف دارو چند روز باید طول بکشه تا از بین برن و بعد از چه مدت بهبودی بدون حراجی امکان پذیر نیست؟

مجتبی

حمیده

سلام دکتر میشه لطفا یه مسکن قوی برای درد بواسیر معرفی کنین

زری

سلام و ممنون از مطلب خوبتون کاشکی داخل یه برنامه ای اینا رو برای همه میفرستادن

الناز

سلام خسته نباشید ۲۵سالمه و ب درد شدید مقعد گرفتارم و علائم ک ذکر کرده بودین اصلا ندارم ن خونریزی ن یبوست و ‌…
فقط تیکه ای ب صورت گوشت اضافه و کوچیک دراومد کمتر از نصف بند انگشت..
باید چکار کنم بنظرتون؟همونطور ک گفتین روم نمیشه برم دکتر

Reply to  الناز

با سلام
زائده مقعدی ایجاد شده نیاز به معاینه بالینی برای تشخیص قطعی دارد و احتمالاً زائده مربوط به بیماری هموروئید یا زگیل مقعدی باشد بدون معاینه نمی توان اظهار نظر قطعی نمود حتماً به سلامت خود اهمیت داده خجالت را کنار بگذاریم بیماریهای مقعدی در میان مردم شایع بوده و معاینه آن برای پزشک امری عادی است در صورتیکه زائده ایجاد شده دائمی باشد نیاز به جراحی دارد که البته با روش لیزری بدون دردسر بدون درد و خونریزی و سرپایی رفع شده و ظاهر قبلی ناحیه مقعد خود را باز خواهید یافت.

محمد

سلام…بنده 10سال پیش بیمارستان ناجا(نیروی انتظامی) عمل همورئيد کردم … پرستار مراقبم بعد عمل بهم گفت دکتر فقط دور مقعدم رو تراشید و اون تیکه گوشت زائد رو نگرفت……. دقیقا2 سال بعدش دوچاره همورئید شدم تا الان………2 ماه پیش رفتم عمل کنم دکتر گفت من عملت نمیکنم چون یکبار عمل کردی میترسم بی اختیاری بهت دست بده …… خلاصه با کلی صحبت قبول کرد اون تیکه گوشت اضافه رو برداره.ولی به همورئید دست نمیزنه …..الان هم یک طرف مقعدم همورید (فیشر)دارم….اقای دکتر خدایش با لیزر برای همیشه همورئیدم برطرف میشه؟ (یعنی با لیزر واقعا ریشش خشک میشه؟)……ایا شما با بی… Read more »

Reply to  محمد

با سلام در صورت رعایت نکات مراقبتی بعد از عمل و ترک عوامل محرک بازگشت بیماری هموروئید با کمک روش لیزری ۱۰۰% تضمینی درمان خواهید شد به صورتی که در همان روز مراجعه جراحی انجام شده طی یک الی دو ساعت ترخیص می شوید می توانید به شهر خود بازگردید و نشستن بعد از عمل مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد از طرفی این جراحی تحت بی حسی موضعی و نه بی حسی کمر انجام میشود و در معرض انواع داروهای بیهوشی قرار نخواهید گرفت. از روز بعد از عمل در حدی بهبود پیدا می‌کنید که به کار و فعالیت… Read more »

چمن پرا

سلام اقای دکتر من بیرون زدگی دارم دیگه خسته شدم ازبس دارو مصرف کردم چکارکنم خوب شم

Reply to  چمن پرا

با سلام
زائده مقعدی با کمک درمان های دارویی برطرف نخواهد شد و نیاز به درمان جراحی دارد بهتر است برای بررسی وضعیت بیماری خود حضوری مراجعه کنید نگران نباشید در صورت نیاز به جراحی امروز با ابداع روشهای نوین لیزری امکان جراحی سرپایی وجود داشته نیاز به مراقبت استراحت طولانی مدت پانسمان و یا تحمل عوارض داروهای بیهوشی و یا قرار گرفتن در معرض آلودگی عفونی محیط بیمارستان ندارید و در محل کلینیک سرپایی تحت بی حسی موضعی درمان خواهید شد و از روز بعد می‌توانید بدون استراحت به محیط کار خود باز گردید.

تماس واتساپ اینستاگرام