بهترین درمان خانگی زگیل با دارو گیاهی و طب سنتی

درمان خانگی زگیل تناسلی با داروی گیاهی

بسیاری از افراد در زمان ابتلا به انواع بیماری ها در اولین قدم از روشهای خانگی کمک می گیرند. درمان خانگی زگیل تناسلی نیز یکی از راه های از بین بردن زائده ها به شمار می رود که د راین مطلب با انواع روشها و موارد موثر آن آشنا خواهیم شد.

بهترین روش درمان خانگی زگیل

زگیل تناسلی چیست؟ زگیل تناسلی به زائده های گوشتی گفته می شود که در اثر ابتلا به ویروس اچ پی وی در نواحی تناسلی زنان و مردان به وجود آمده و علائمی چون درد، سوزش ،خارش، ترشح و ظاهر ناپسند را به همراه دارند. زگیل تناسلی عمدتا دارا انواع متعددی از جمله زگیل دست، زگیل پا، زگیل مقعد، دهان و صورت می باشد.
درمان زگیل تناسلی همیشه از چالش های بسیاری برخوردار است. از آنجایی که زگیل تناسلی یک بیماری بسیار ناخوشایند است و معمولا اعتماد به نفس افراد را تحت تاثیر قرار می دهد، افراد اغلب قبل از مراجعه به پزشک، اقدام به بکارگیری روشهای درمان خانگی زگیل می کنند. در این مطلب با برخی از روشهای درمان خانگی زگیل آشنا خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: درمان زگیل تناسلی

تقویت سیستم ایمنی بدن

ضعف سیستم ایمنی بدن یکی از اصلی ترین دلایل ابتلا به زگیل تناسلی و دریافت ویروس می باشد. بنابراین تمامی زنان و مردانی که رابطه جنسی دارند از عملکرد سیستم ایمنی بدن خود اطمینان داشته باشند. به همین منظور تقویت سیستم ایمنی بدن را یک روش درمان خانگی زگیل دانست.
برخی از راه های تقویت سیستم ایمنی بدن برای درمان خانگی زگیل عبارت اند از:

• نوشیدن مایعات: نوشیدن آب یکی از اصلی ترین راه های تقویت بدن می باشد. آب به عنوان یک پاک کننده سموم بوده که قدرت دفع آلودگی از بدن را دارد.
  • خواب کافی: نداشتن خواب کافی و منظم نیز می تواند نقش موثری برای بهبود عملکرد بدن داشته باشد. نداشتن خواب کافی موجب ضعف بدن و در نتیجه ابتلا به انواع بیماری ها از جمله زگیل تناسلی حاصل شود.
  • ورزش: انجام ورزش و داشتن فعالیت بدنی همواره همراه با تغییرات مثبت و از جمله تقویت سیستم دفاعی بدن می باشد.
  • مصرف ویتامین: ویتامین ها از اصلی ترین نیاز های بدن هستند که افراد باید مصرف آن ها را در برنامه روزانه خود قرار دهند تا از بروز انواع بیماری ها بخصوص اچ پی وی جلوگیری شود. مصرف ویتامین از بهترین راه های درمان خانگی hpv به شمار می رود.

مصرف دارو

مصرف دارو نیز از دیگر روشهای درمان خانگی زگیل می باشد که افراد مبتلا به این بیماری می توانند از آن استفاده کنند.
استعمال پماد برای درمان زگیل تناسلی نیز نقش موثری در کاهش علائمی چو سوزش، خارش و درد ناشی از زگیل ایفا نموده و آن را از بین ببرد.

سیربرای درمان خانگی زگیل مردان و زنان

سیر نیز از بهترین و موثرترین داروی گیاهی برای زگیل شناخته میشود. این خوراکی با داشتن خواص ضد عفونی کنندگی و درمانی که دارد، نقش موثری در پاکسازی عفونت از بدن ایفا می کند. می توان از سیر به عنوان یکی از بهترین راه درمان خانگی زگیل یاد نمود که هم به صورت خوراکی و هم به صورت استعمال از آن استفاده نمود.

جوش شیرین

جوش شیرین نیز با خاصیت ضد عفونی کنندگی خود نیز می تواند راه مناسبی برای درمان خانگی زگیل دست کودکان یا زگیل تناسلی باشد. برای استفاده از این ماده میتواند مقداری از آن را در آب حل موده و برای مدتی نواحی آلوده به زائده زگیل را در آن قرار دهید.

اصلاح عادات و تغییر سبک زندگی

بسیاری از بیماری ها و عادات روزانه غلط موجب ابتلا به انواع بیماری ها شده و سلامتی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. اصلاح این رفتار یکی از ابتدایی ترین قدم های درمان خانگی زگیل به شمار می رود. جنبه های رفتاری برای پیشگیری و درمان زگیل تناسلی در خانه عبارت اند از:

• استفاده از کاندوم حین برقراری رابطه جنسی
  • تزریق واکسن گارداسیل
  • رعایت بهداشت فردی
  • مصرف ویتامین ها جهت تقویت سیستم ایمنی
  • برقراری رابطه جنسی با یک نفر

درمان زگیل در طب سنتی با آلوئه ورا

آلوئه ورا از مشهور ترین گیاهان ضد التهاب، ترمیم کننده پوست و ضد میکروب می باشد که استعمال آن موجب کاهش علائم زگیل و نوعی داروی گیاهی برای زگیل به شمار رود. از این رو می توانید با استعمال لایه ژلاتین مانند درون آن علائمی چون سوزش، خارش، التهاب و قرمزی نواحی را کاهش دهید.

سرکه سیب

درمان زگیل در طب سنتی با سرکه سیب از شناخته شده ترین روشهای درمانی زگیل تناسلی در خانه است. سرکه سیب با خاصیت اسیدی که دارد، مانند داروهای شیمیایی و اسیدی مورد استفاده قرار میگیرد.

روشهای درمان خانگی یا گیاهی تا چه حد موثر هستند؟

به طور کلی درمان خانگی زگیل تناسلی ، درمان گیاهی زگیل تناسلی یا طب سنتی قابلیت و توانایی درمان کامل زائده زگیل تناسلی را ندارند. از این رو نمی توان از این روشها به عنوان یک شیوه مناسب و پزشکی یاد کرد. همچنین بکارگیری این روشها و عدم اثر بخشی آن به عهده بیمار می باشد؛ چرا که در برخی موارد موجب حاد شدن بیماری و گسترش زگیل ها می شوند.

بهترین روش درمان زگیل

بهترین روش درمان زگیل تناسلی مراجعه به یک متخصص یا دکتر زگیل تناسلی و بکارگیری روشهای پزشکی و نوین که از نتایج مناسبی برخوردار است، می باشد. لیزر زگیل تناسلی بهترین روش درمان انواع زگیل تناسلی، زگیل مقعد و… می باشد که تنها در یک جلسه لیزر تمامی زائده ها را بدون هیچگونه عوارض از بین می برد.
همچنین می شود از لیزر به عنوان یک روش سرپایی برای از بین بردن زگیل تناسلی یاد کرد؛ چرا که مانند سایر روش ها از جمله عمل جراحی یا کرایو از دوران نقاهت طولانی برخوردار نیست.