مسکن درد بواسیر+ درمان و کاهش درد هموروئید در خانه

درمان فوری درد بواسیر

در حالت کلی می توان گفت روش سریع و فوری برای درمان این عارضه وجود ندارد، خود این بیماری به مرور زمان و در آسیب های مختلف ایجاد شده است. بهترین راهکار برای درمان سریع درد هموروئید یا بواسیر  این است که ضمن درمان های پزشکی و موثر به طور کامل با این بیماری آشنا شوید و عامل ایجاد آن را نیز بشناسید. همچنین توصیه ما این است که اگر قصد درمان سریع دارید، قبل از هر اقدام خانگی با پزشک  متخصص یا دکتر بواسیر مشورت نمایید. زیرا هر مقدار فرآیند درمان را با روشهای خانگی به تعویق اندازید، درمان دیر تر و بسیار سخت تر انجام خواهد شد. در ادامه راهکارهایی را برای کاهش درد حاصل از این بیماری معرفی می کنیم.

درمان فوری درد بواسیر یا هموروئید در خانه

بیماری بواسیر یا هموروئید در اثر تورم عروق در این ناحیه ایجاد می شود، و  یکی از مشکلات اساسی در مورد بیماری بواسیرخارجی یا داخلی پیدا کردن راه حلی برای درمان درد است، زیرا این عارضه به علت قرار گرفتن در ناحیه ای مملو از اعصاب درد بسیار زیادی را به همراه دارد. برخی از مهمترین راهکار ها برای کاهش درد بواسیر را می توانید به موقت و نه به عنوان یک شیوه درمانی به کار بگیرید که در ادامه آنهارا معرفی خواهیم نمود.

لیزر بواسیر

لیزر بواسیر یک روش بسیار فوری برای درمان درد بواسیر به شمار می رود. استفاده از این شیوه تنها در یک ساعت موجب از بین رفتن تمامی درد و ناراحتی ناشی از هموروئید شده و به طور کلی عارضه را از بین میبرد. اگر قصد درمان صد در صد بواسیر و کاهش سریع درد هموروئید را دارید، لیزر بهترین و اولین شیوه کارآمد به شمار می رود.

استفاده از حمام نشیمنگاه (سیتز)

حمام نشیمن یا سیتز یکی از راهکارهای درمان فوری درد بواسیر است. حمام به گونه ای است که با نشستن در لگن آب گرم به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه به بهبود گردش خون و کاهش درد کمک می کند. این شیوه موجب کاهش موقت درد بواسیر بوده و یک مسکن قوی برای درد بواسیر به شمار می رود که عوارض کمتری نسبت به سایر شیوه ها دارد.

تسکین درد با پماد

مصرف دارو از جمله شیاف یا پماد آنتی هموروئید یکی از داروهایی هستند که هر فردی در ابتدای ابتلا به این بیماری آن را تجربه می کند. البته استعمال پماد تنها در صورتی از نتیجه برخوردار است که بیماری در حالت ابتدایی خود باشد. بنابراین دارو یا پماد هایی که به منظور کاهش درد فوری بواسیر شناخته می شوند عبارت اند از:

پماد لیدوکائین : استفاده از بی حس کننده های موضعی مانند پماد لیدوکائین موجب می شود، در کنار درمان هموروئید، درد آن نیز به سرعت کاهش پیدا نماید.
پماد آنتی هموروئید : این پماد میتواند بواسیر را در برخی از مراحل درمان نماید ضمن آنکه حاوی ترکیباتی است که می تواند به درمان فوری درد بواسیر بیانجامد.

تصویر درمان درد بواسیر

درمان فوری درد بواسیر با کمپرس یخ

مقعد دارای اعصاب فراوان است که استفاده از یخ می تواند به سرعت در کاهش درد حاصل از این بیماری موثر باشد. علاوه بر آن یخ توانایی از بین بردن تورم ناشی از این عروق را داشته و تا حدودی سبب کاهش علائم آن می گردد. کافی است زمانی که احساس ناراحتی یا درد در ناحیه مقعد دارید، تکه ای یخ را به صورت کمپرس بر روی محل مورد نظر قرار دهید.

مسکن قوی برای درد بواسیر

ممکن است مصرف داروهای مسکن می تواند تا حد قابل توجهی در کاهش درد موثر باشند اما باید بدانید استفاده ازمسکن قوی برای درد بواسیر، یک روش موقت بوده و ممکن است حتی با عوارض جدی نیز همراه باشد. علاوه بر آن استفاده مکرر از این روش باعث بی توجهی فرد به بکار گیری یک روش درمانی مناسب شده و موجب پیشرفت بیماری می گردد.

توجه داشته باشید، روشهای ذکر شده تنها در درمان فوری درد بواسیر موثر هستند و باید به صورت کوتاه مدت مورد استفاده قرار گیرند. همچنین این روش ها نمی توانند روشی قطعی برای از بین بردن بیماری باشند، بلکه برای درمان هموروئید لازم است با پزشک متخصص مشورت نمایید.

نحوه نشستن

یکی از راهکارهایی که میتوان به عنوان کاهش درد بواسیر از آن کمک گرفت، استفاده از بالشتک های دوناتی جهت نشستن می باشد. همانطور که می دانید نحوه نشستن در بروز علائم همورئید بسیار موثر بوده و می تواند تا حدود زیادی آن را کنترل کند.

تغییر برنامه روزانه

همه ما دارای برخی عادات نادرستی می باشیم که موجب بروز انواع بیماری ها میگردد. برای مثال مصرف غذای ناسالم از جمله فست فود م یتواند سبب بروز اسهل یا یبوست در افراد شده که خود این عارضه به طور مداوم می تواند سبب هموروئید گردد. بنابراین می توانید برای پیشگیری و درمان درد بواسیر از راهکارهایی چون مصرف سبزیجات و غذای سالم، نوشیدن آب، پیاده روی و … کمک بگیرید.

درمان گیاهی بواسیر

بیماران عزیز می توانند جهت کاهش علائم و درد شدید بواسیر؛ از روشهای درمان گیاهی بواسیر برای کم کردن علائم و تسکین فوری آن استفاده کنند. طب سنتی یک روش بسیار قدیمی و کهن برای درمان انواع بیماری ها می باشد که می توان از آن استفاده نمود البته باید این نکته را به خاطر داشت به دلیل امکان عدم بهبودی و غیر علمی بودن این روشها نمیتوان به عنوان درمان قطعی بواسیر آنها را معرفی نمود.

این روشها شامل :

• استعمال آلوئه ورا برناحیه مقعدی
  • استعمال عسل بر بواسیر
  • نوشیدن خاک شیر با آب گرم به صورت ناشتا
  • نوشیدن آب

روش های درمان فوری درد بواسیر

درمان های سریع بواسیر شامل روش ها پزشکی موثری است که به صورت سرپایی انجام می گیرد. این روش ها عبارتند از :

• درمان با رابربند : این روش درمان هموروئید شامل بستن کش لاستیکی به دور هموروئید برای قطع جریان خونرسانی و از بین رفتن بافت است. این درمان ممکن است درمان قطعی نباشد ضمن آنکه درد بسیار زیادی را به بیمار تحمیل می کند.
  • بوتاکس : تزریق سم بوتولینوم می تواند درمان سریع درد بواسیر باشد و به درمان نیز کمک نماید. اما این روش اغلب بعد از درمان هموروئیدکتومی (عمل جراحی هموروئید) کاربرد دارد.
  • لیزر : استفاده از اشعه برای درمان بواسیر روشی قطعی و کلی برای درمان این بیماری است که می تواند به سرعت در کمتر از یک ساعت و بدون عوارضی مانند درد و خونریزی بیماری شما را درمان نماید. لیزر بواسیر بهترین روش درمان سریع و سرپایی بیماری هموروئید یا بواسیر است.

محمد رضا

سلام لیدوکائین بی حس کننده هست دیگه اگر به مقعد بزنیم مشکلی پیش نمیاد همونطوری بی حس میشه مقعد؟ من بواسیر دارم و چند وقت دیگه یه مراسمی دارم که میخوام اگر درد گرفت دردش فوری بیفته

ماهان

یه مسکن قوی برای درد بواسیر معرفی کنید

سهیل

سلا خسته نباشید ممکنه بگید برای درد بواسیر چیکار کنم که کمتر اذیت شم خیلی وقته مقعدم درد داره و میدونم که به خاطر بواسیره؟

امیر حسین

یه مسکن قوی برای درد بواسیر بهم معرفی کنید من به خاطر شرایط کارم الان نمیتونم برم لیزر کنم

سامان

سلام اقای دکتر.اگه یه پسری توی دوسه سال شی خارجی را درون مفعد فرو کند ولی چربش کنه و اروم این کارو کنه برای لذتش بعد درد بگیره اون پسر مشکلش کدوم ایناس شقاق و بواسیر و بقیه شون .بعدش معذرت میخوام بره دکتر هم خجالت میکشه هم دکتر میفهمه اون چکار کرده ؟ مرسی

س عبدی

سلام من درد وخارش مقعد دارم پماد هموروئید هرب هم استفاده کردم ولی درد همچنان ادامه داره راهنمایی کنید

اسماعیلی

سلام دکتر یه راه درمان فوری درد بواسیر معرفی کنید من ماموریت کاری هستم و اصلا شرایط دکتر رفتن ندارم. درد شدید مقعدی هم بخاطر وجود بواسیر خارجی دارم باید چیکار کنم

دماوندی

سلام و وقت بخیر. اگر بخوام برای درمان با لیزر بیام از چند روز قبل باید وقت بگیریم؟