عوارض عمل نکردن کیست مویی در مردان و زنان+ اگردرمان نشود؟

عوارض عمل نکردن کیست مویی

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال عارضه ای است که در صورت تا خوردن مو به درون پوست ایجاد می شود. درمان این عارضه امری بسیار مهم می باشد و بی توجهی به آن عوارض زیادی از جمله ابتلا به بیماری های پوستی و عفونت های شدید به همراه خواهد داشت.

در این مطلب میخواهیم به عوارض عمل نکردن کیست مویی و بی توجهی به درمان این عارضه پرداخته و بهترین شیوه درمان کیست مویی را معرفی نماییم.

عوارض کیست مویی چیست؟

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال در اثر بازگشت موها به زیر پوست رخ می دهد که به شکل یک یا چندین حفره ی حاوی مو و عفونت می تواند در سطح پوست اطراف ناحیه ی مقعد خود را نشان دهد. اولین نشانه ی این مشکل آغاز عفونت است. این عفونت می تواند به سرعت و شدت گسترش پیدا کند و به سایر نقاط بدن رسوخ کند. از طرفی افزایش عفونت می تواند کیست مویی را بزرگ تر و دردناک تر کند و منطقه ی وسیع تری از بافت های بدن شما را تخریب نماید.

نتیجه ی چنین امری یعنی درمان سخت تر و طولانی تر. درمان کیست مویی ساده و کوچک با اندکی عفونت به مراتب آسان تر از درمان کیست مویی بزرگ و عفونی است.

اما ترس از درمان و خجالت کشیدن همیشه باعث می شود که بسیاری از افراد در دیرترین زمان ممکن به پزشک عمومی یا دکتر کیست مویی مراجعه کنند. به عبارت دیگر وخیم تر شدن علائم و نشانه های کیست مویی است که افراد را ناچاراً به مطب پزشک می کشاند ولی این طرز تفکر را باید کنار گذاشت.

عوارض عمل نکردن کیست مویی

عوارض عمل نکردن کیست مویی یا سینوس پیلونیدال به قدری شدید و خطرناک است که سرطان پوست فقط یکی از آنهاست. آبسه های عفونی ، درد شدید و کشنده، گسترش عفونت به سایر نقاط بدن، تخریب بیشتر بافت های بدن، التهاب و تورم کیست و از دست دادن قسمت وسیعی از بافت محل کیست به وسیله ی تیغ جراحی بخشی از عوارضی است که در صورت عدم درمان کیست مویی می تواند به سراغ شما بیاید.

برخی از عوارض عمل نکردن کیست مویی عبارت اند از:

  • درد شدید؛ به طوری که ایستادن یا نشستن برای شما دشوار می شود
  • تورم شدید
  • مشکلات پوستی
  • التهاب و خروج ترشحات عفونی؛ به گونه ای که ممکن است حتی لباس شما را کثیف کند
  • بزرگ شدن توده و سخت شدن درمان آن هنگام تخلیه

با مشاهده عکس کیست مویی حاد می توانید نتیجه بی توجهی و عدم درمان عارضه را به طور دقیق بررسی نمایید.

عکس عوارض عمل نکردن کیست مویی
نمونه ای از عکس کیست مویی حاد را مشاهده می کنید که بیمار نسبت به درمان آن بی توجه بوده و سبب بروز عوارض جدی همچون حاد شدن و افزایش حجم توده عفونی گشته.

سرطان پوستی ناشی از عدم درمان کیست مویی

یکی از عوارض عمل نکردن و عدم درمان به موقع کیست مویی ابتلا به نوعی سرطان پوستی است. این نوع سرطان پوستی می تواند از منطقه ی عفونی و آلوده ی کیست مویی شروع شده و به تدریج به سایر نقاط بدن کشیده شود. سرطانی که درمان آن آسان نیست و می تواند سرطان های مهلک تری را در بدن شما به وجود بیاورد.

در حقیقت کیست مویی می تواند به مرور زمان سلول های پوست شما را تغییر دهد و بافت های سرطانی متعاقب آن ظاهر شوند.

در اینجاست که درمان کیست مویی با لیزر، بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت خود را نشان می دهد. شاید شما در ابتدا با یک عفونت ساده مواجه شوید و همه چیز را ساده در نظر بگیرید ولی همین عفونت می تواند آغازگر عوارض و خطرات جبران ناپذیر زیادی باشد.

درمان کیست مویی در ایران کلینیک

جهت درمان کیست مویی با لیزر در اسرع وقت با ما تماس حاصل فرمایید.

عوارض ترکیدن کیست

برخی افراد با تصور اینکه با ترکیدن سینوس بیماری درمان می شود اقدام به ترکاندن و فشار دادن آن می کنند. باید بدانید ممکن است آن لحظه مقداری عفونت از توده خارج شود اما این به آن معنا نیست که بیماری از بین رفته بلکه به دلیل تحریک ناحیه، توده با عفونت و علائم بیشتری باز میگردد. از این رو پخش شدن عفونت عوارض دیگری چون انتقال آن به دیگر نواحی بدن و خون را به همراه دارد.

بنابراین تحریک زائده علاوه بر اینکه موجب بهبودی نمیشود، عوارض و خطرات جدی نیز به همراه دارد.

بهترین روش درمان

بهترین روش و شیوه ممکن درمان کیست مویی امروزه لیزر شناخته می شود که با استفاده از نوین ترین شیوه پزشکی این عارضه را با کمترین عوارض درمان می کند. لیزر کیست مویی در مقایسه با عمل جراحی با کمترین عوارض و دوره نقاهت بیماری را درمان نموده و هزینه درمان کیست مویی را تا حدود زیادی کاهش می دهد.

برخی از مزایای این روش شامل:

  • هزینه بسیار کمتر نسبت به جراحی
  • درمان تنها در یک جلسه
  • بدون عوارض
  • درمان به صورت سرپایی
  • بدون درد، خونریزی و بخیه
  • بدون نیاز به بیهوشی یا بستری شدن در بیمارستان

سوالات متداول

6 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
مهدی

سلام خسته نباشید ببخشید میخاستم ببینم کیست مویی باعث قطع نخاع میشه یا نه؟؟

حسین

سلام آقای دکتر من حدودا ۵سال پیش کیست موی انتهای ستون فقرات داشتم که بزرگ شد رفتم دکتر فقط چرکشو درآورد و با بتادین شست دیگه از اون به بعد خوب شد تا ۵ماه پیش که دوباره احساس کردم در انتهای روده بزرگم یه طوده سفت هست یه چند روزی موند بعدش بازم رفت داخل که الان از مدفوم چرم میاد و از داخل دندون عقلمم چرک میاد و احساس می کنم رفته داخل شکمم وقتیم غذا می خورم احساس می کنم حظم نمیشه یعنی می تواند همون کیست باشه که رفته داخل بدنم ؟ خیلی ممنون میشم راهنماییم کنین

امیررضا

من ۵ماهه که میدونم کیست مویی دارم و هنوز عملش نکردم یه جا خوندم از عوارض کیست مویی اینه به نخاع اسیب میرسونه ؟؟؟ یعنی ممکنه قطع نخاعی از عوارض عمل نکردن کیست مویی باشه؟؟ اخه چطورییی

تلفن : 00 - 000
تماس اینستاگرام