عکس شقاق مقعدی+ تصویر واضح شقاق خفیف و حاد

عکس شقاق مقعدی

شقاق مقعد یکی از انواع شایع بیماری‌های مقعدی است که گاهی به علت علائم مشابه با بواسیر اشتباه گرفته می شود. این بیماری دارای علائمی همچون سوزش، خارش، درد، بروز زخم و خونریزی می باشد که باعث رنج وناراحتی بیماران می گردد. همچنین شقاق به دلیل داشتن علائم مشابه معمولا با سایر بیماری های مقعدی دیگر اشتباه گرفته می شود. در اینجا چندین عکس شقاق مقعدی را برای شما آورده ایم تا متوجه تفاوت شقاق با بیماری هموروئید یا آبسه شوید و در تشخیص بیماری خود دچار مشکل نشوید.

شقاق مقعدی چیست؟

شقاق یا فیشر مقعدی  یکی از انواع بیماری های موسوم به بیماری‌های مقعد است که سابقه ای دیرینه در داشته و علت اصلی آن یبوست مداوم شناخته می شود. این بیماری با نام های دیگری از جمله فیشر، زخم مقعدی و … نیز  شناخته می شود اما متداول ترین نام برای آن همان بیماری شقاق است. شقاق بروز پارگی یا زخم در عضلات کنترل کننده مقعد (اسفنکترها) که تا داخل کانال مقعد امتداد می یابند بوده که به شدت دردناک است به گونه ای که حتی بیماران اجازه معاینه دستی را به پزشک نمی دهند و معاینه با استفاده از بی حسی صورت می گیرد.

شکل و عکس شقاق مقعدی در کودکان، زنان و مردان تقریبا یکسان است و به صورت شکافی کوچک در اطراف مقعد یا داخل کانال رکتوم بوجود می آید.

عکس شقاق مقعدی

بیماران در صورت مشاهده علائمی همچون خونریزی هنگام اجابت مزاج، سوزش، خارش، درد و حتی احساس زخم در مقعد می بایست نگران یکی از بیماران مقعدی از جمله زخم شقاق باشند. با مشاهده عکس شقاق تشخیص این عارضه و مقایسه کردن آن با نوع بیماری خود؛ اقدام به انتخاب یک شیوه درمانی مناسب همچون لیزر باشند. عم درمان این بیماری موجب حاد شدن آن و امتداد یافتن زخم می گردد.

عکس شقاق بیرون زده
تصویر واضح از شقاق مقعد را مشاهده می کنید که نشان دهنده وجود ترک یا شکاف در ناحیه مقعد می باشد. این بیماری در مرز حاد شدن بوده وعدم درمان آن موجب مزمن شدن شقاق می گردد.

کاربرد عکس شقاق برای بیماران

شقاق مقعدی بر اثر صدمه به لایه داخلی عضله مقعدی ایجاد می شود و از بیماری های پر نشانه است و از علائمی که این بیماری به همراه دارد. در عکس شقاق نیز چاک خوردگی و شکاف مشخص است، می توانیم به تورم، سرخی، سوزش، خارش و اغلب عفونت، آبسه و خونریزی اشاره کنیم.

مشاهده عکس شقاق مقعدی در شناخت و تشخیص عارضه به بیمار کمک شایانی کرده و می تواند به بهترین روش بیماری را به شما نشان دهد. از آنجایی که این چاک خوردگی یا زخم ناشی از شقاق در همه افراد یکسان می باشد، نمی توان گفت شقاق دربزرگسالان یا کودکان حاد تر است؛ بلکه وابسته به عادات فرد و نحوه درمان وی دارد.

عکس شقاق مقعد
عکس شقاق نشان دهنده چاک خوردگی یا زخم ناشی از این عارضه می باشد که معمولا در اثر یبوست یا اسهال مکرر ایجاد میشود.
عکس شقاق مقعدی
نمونه تصاویری از انواع حاد و خفیف شقاق مقعد که موجب درد و خونریزی شدیدی می شوند .

همانطور که در عکس شقاق مشاهده می کنید شقاق حاد به شکل یک اشک و پارگی کوچک و ساده در مقعد است در حالیکه فیشر مزمن میتواند با تورم و زخم و یا حتی یک بافت اضافی خارجی همراه باشد و درمان دشوار تری داشته باشد.

عکس شقاق حاد

عکس از شقاق حاد و بسیار مزمن می باشدکه با استفاده از پماد و دارو قابل درمان نبوده و تنها با انجام جراحی یا لیزر قابل درمان خواهد بود. عدم درمان شقاق عوارض جدی چون درد شدید، خونریزی، سوزش هنگام اجابت مزاج یا حتی نشستن به همراه داشته و بسیار دردناک خواهد بود.

عکس بیماری شقاق

این بیماری حاصل عوامل متعددی مانند تنگی عضله اسفنکتر مقعد، عدم رعایت بهداشت، رابطه جنسی مقعدی، حمل و جابه جایی اشیاء و از همه مهمتر یبوست و اسهال مداوم ایجاد می شود.

عکس شقاق در نوزادان

عکس شقاق در نوزادان و کودکان ممکن است کمی متفاوت تر به نظر برسد؛ شقاق مقعد در نوزادان علاوه بر اسیب و ایجاد زخم در دهانه مقعد می تواند در نواحی اطرافی آن نیز به چشم بخورد. علت این عارضه نیز استفاده از پوشک در طولانی مدت (عرق سوختگی) یا حساسیت های پوستی می باشد.

عکس شقاق در نوزادان
تصویری که مشاهده م یکنید هم دهانه مقعد نوزاد و هم اطراف مقعد نوزاد تحت تاثیر زخم قرار دارد.

درمان قطعی شقاق با لیزر

درمان شقاق باید در مراحل ابتدایی صورت گیرد زیرا در غیر این صورت زخم عمیق تر شده و احتمالاً عفونی می شود که این امر فرآیند درمان را با مشکل مواجه خواهد نمود. درمان خانگی شقاق مقعد واستفاده از پماد برای درمان شقاق در مراحل ابتدایی این بیماری در بهبود علائم اثر گذار است، ولی با گذشت زمان و شدت گرفتن بیماری نیاز به استفاده از درمان های جدی تر نظیر جراحی و لیزر است که بیماری را به طور قطع ریشه کن خواهد نمود.

عکس درمان شقاق

عمل جراحی در بیشتر موارد مختص فیشر های مزمن بوده که با صلاح دید پزشک یکی از روش های اسفنکتروتومی داخلی جانبی مقعد، فیشرکتومی و دیلاتاسیون انجام می گردد. از این رو برخی افراد برای اینکه تحت جراحی با تیغ جراحی قرار نگیرند، از روشهایی چون درمان شقاق با طب سنتی کمک میگیرند و این روش در بیماری های پیشرفته موثر نیست.

اما امروزه با روی کار آمدن روش های نوین پزشکی مانند لیزر درمانی با ایجاد برش و برداشتن زائده پوستی، انتهای عصب بریده شده را ترمیم می کند و در نتیجه بیمار بعد از عمل درد نداشته یا درد بسیار کمی را تجربه خواهد کرد.

آرین

سلام دکتر من میخوام بعد درمانو ببینم اگر میشه عکس شقاق بعد از عمل رو بزارید

مهدی

عکس شقاق خفیف رو قرار میدید؟ من حس میکنم یه زخم خیلی کوچیک کنار مقعدم زده