آبان ۲۸, ۱۳۹۸
عکس شقاق مقعدی برای تشخیص و درمان قطعی بیماری

عکس شقاق مقعدی برای تشخیص و درمان قطعی

شقاق یکی از انواع بیماری های موسوم به بیماری‌های مقعدی است که سابقه ای دیرینه در کشور ما داشته و علت اصلی آن یبوست مداوم شناخته می شود. این بیماری با نام های دیگری از جمله فیشر، زخم مقعدی و … نیز  شناخته می شود اما متداول ترین نام برای آن همان شقاق است. شقاق بروز پارگی یا زخم در عضلات کنترل کننده مقعد (اسفنکترها) که تا داخل کانال مقعد امتداد می یابند بوده که به شدت دردناک است به گونه ای که حتی بیماران اجازه معاینه دستی را به پزشک نمی دهند و معاینه با استفاده از بی حسی صورت می گیرد. این بیماری یکی از انواع شایع بیماری‌های مقعدی است که گاهی به علت علائم مشابه با بواسیر اشتباه گرفته می شود. در اینجا چندین عکس شقاق مقعدی را برای شما آورده ایم تا متوجه تفاوت آن با هموروئید شوید و در تشخیص بیماری خود دچار مشکل نشوید.

نشانه های قابل تشخیص در عکس شقاق مقعدی

شقاق مقعدی بر اثر صدمه به لایه داخلی عضله مقعدی ایجاد می شود و از بیماری های پر نشانه است و از علائمی که این بیماری به همراه دارد و در عکس شقاق نیز مشخص است، می توانیم به تورم، سرخی، سوزش، خارش و اغلب عفونت و خونریزی اشاره کنیم.

عکس شقاق

همانطور که در عکس شقاق مشاهده می کنید شقاق حاد به شکل یک اشک و پارگی کوچک و ساده در مقعد است در حالیکه فیشر مزمن میتواند با تورم و زخم و یا حتی یک بافت اضافی خارجی همراه باشد و درمان دشوار تری داشته باشد.

عکس بیماری شقاق

این بیماری حاصل عوامل متعددی مانند تنگی عضله اسفنکتر مقعد، عدم رعایت بهداشت، رابطه جنسی مقعدی، حمل و جابه جایی اشیاء و از همه مهمتر یبوست و اسهال مداوم ایجاد می شود.

درمان قطعی و بدون بازگشت شقاق با لیزر

درمان شقاق باید در مراحل ابتدایی صورت گیرد زیرا در غیر این صورت زخم عمیق تر شده و احتمالاً عفونی می شود که این امر فرآیند درمان را با مشکل مواجه خواهد نمود. درمان خانگی و دارویی در مراحل ابتدایی این بیماری در بهبود علائم اثر گذار است، ولی با گذشت زمان و شدت گرفتن بیماری نیاز به استفاده از درمان های جدی تر نظیر جراحی و لیزر است که بیماری را به طور قطع ریشه کن خواهد نمود.

عمل جراحی در بیشتر موارد مختص فیشر های مزمن بوده که با صلاح دید پزشک یکی از روش های اسفنکتروتومی داخلی جانبی مقعد، فیشرکتومی و دیلاتاسیون انجام می گردد.

اما امروزه با رویکار آمدن روش های نوین پزشکی مانند لیزر درمانی با ایجاد برش و برداشتن زائده پوستی، انتهای عصب بریده شده را ترمیم می کند و در نتیجه بیمار بعد از عمل درد نداشته یا درد بسیار کمی را تجربه خواهد کرد.