عکس گوشت اضافه و زائده مقعدی، علت و روش های درمان

عکس گوشت اضافه مقعدی

گوشت اضافه مقعدی که به آن زائده مقعدی نیز گفته می شود، یکی از عارضه های رایجی است که ممکن است برای تمام افراد از سنین خردسال تا کهنسال به وجود بیاید. افراد معمولا زمانی که خود را لمس میکنند، متوجه این زائده می شوند. گوشت اضافه در مقعد معمولا با روشهای درمانی به راحتی برطرف می شود. این زائده های گوشتی اکثرا بی خطر بوده و سرطانی نیستند. ولی ممکن است نشانه ای از یک بیماری نشیمنگاهی مانند بواسیر (هموروئید)، شقاق، فیستول و… باشند. در ادامه این عارضه را از هر نظر بررسی می کنیم.

دلیل و علت گوشت اضافه مقعدی

پوست مقعد نسبت به دیگر قسمت های بدن حساس تر بوده و به دلیل شل بودن و افتادگی آسیب پذیر تر است. در نتیجه ممکن است به دنبال یبوست افراد این عارضه را تجربه کنند.  ولی به طور کلی دلایل مختلفی در پیش آمدن گوشت اضافه مقعدی نقش دارند. مانند:

علت بوجود آمدن زائده مقعدی

شقاق یا فیشر (زخم مقعدی)

شقاق یا فیشر یکی از بیماریهای رایج نشیمنگاهی است. این بیماری به دلیل وارد شدن فشار به دریچه مقعد و یبوست مزمن در داخل کانال رکتوم یا خارج از آن به وجود می آید. زمانی که فرد برای درمان آن از روشهای پزشکی اقدام نکند، زخم خود به خود جوش خورده و زائده ای به شکل گوشت اضافه از آن بیرون می زند. این تکه گوشت کوچک در صورت عدم درمان، در ناحیه مقعد باقی می ماند. خارش، سوزش و خونریزی در اثر خاریدن زخم، از علائم شایع شقاق هستند.

بواسیر یا هموروئید

بواسیر و گوشت اضافه مقعدی دو نمونه از عارضه هایی هستند که به طور مکرر با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند. زیرا بواسیر (هموروئید) نیز به صورت برجسته در داخل یا خارج از کانال رکتوم بر اثر ملتهب شدن سیاهرگ ها به وجود می آید. به همین دلیل زمانی که فرد آن را لمس می کند، ممکن است با زائده مقعدی اشتباه بگیرد. در صورتی که علائم هر یک از این دو عارضه را بدانید، دیگر این اتفاق نمی افتد.

رابطه مقعدی

رابطه از پشت عوارض بسیاری به همراه دارد که به وجود آمدن گوشت اضافه در مقعد یکی از آنها می باشد. اگر این کار به صورت مکرر انجام شود، عضلات اسفنکتر مقعد و کانال رکتوم آسیب دیده و فرد دچار بی اختیاری در دفع می شود. رابطه مقعدی به غیر از احتمال ابتلا به گوشت اضافه، ابتلا به بواسیر را نیز افزایش می دهد.

زگیل تناسلی مقعدی

زگیل تناسلی یکی دیگر از بیماریهای نشیمنگاهی و رایج بین افرادی است که دارای شرکای جنسی متعددی هستند. این زگیل ها، زائده های کوچکی هستند که در اطراف و کانال مقعد، واژن و آلت تناسلی مردان رشد می کنند. این زائده های کوچک بعضا با زائده مقعدی به اشتباه گرفته می شوند و فرد نیاز به معاینه پزشک دارد.

بارداری

زنان باردار نسبت به دیگر افراد، بیشتر مستعد ابتلا به بیماریهای نشیمنگاهی هستند. طبق آمار بیش از نیمی از زنان حامله به طور شایع در دوران بارداری  به بواسیر، شقاق یا یبوست مبتلا می شوند. زخم ناشی از این بیماری های معمولا منجر به ایجاد گوشت اضافه در ناحیه مقعدی می شود.

اسهال

همانطور که میدانید، مدفوع انسان دارای ماهیت اسیدی بوده و هنگامی که یک فرد دچار اسهال می شود، دفع رقیقی دارد. به دلیل حساس شدن پوست در نتیجه فرد دچار سوزش یا زخم در نشیمنگاه می شود که در موارد مزمن زائده ای اضافی در آن قسمت ایجاد می شود.

بیماری کرون

کرون یکی از بیماریهای التهابی روده می باشد که مربوط به دستگاه گوارش بوده و اغلب بدون دلیل خاصی به وجود می آید. از عوارض بیماری کرون می توان به یبوست و اسهال اشاره کرد. همانطور که پیشتر ذکر کردیم این دو عارضه از دلایل ایجاد زائده گوشتی در مقعد هستند.

علائم

نسبت به دلایلی که ذکر شد، ممکن است هر فرد نسبت به علت ابتلا خود به این زائده، علائم مختلفی را تجربه کند. بارز ترین نشانه ها عبارتند از:

• اندازه متفاوت در هر فرد و حدود چند میلی متر.
  • بافت و جنسی بسیار نرم (کمی نرم تر از جنس پوست مقعد).
  • نسبت به علت آن می تواند با خارش، سوزش یا التهاب همراه باشد.
  • به رنگ گوشتی و معمولا صورتی تیره.

مشاوره با کارشناسان

اگر این نشانه ها را تجربه کردید، می توانید برای انتخاب راه درمان با مشاوران ما در واتساپ تماس بگیرید.

درمان گوشت اضافه مقعدی با لیزر

بهترین و آسان ترین راه برای از بین بردن این عارضه، درمان با لیزر CO2 می باشد. طی این روش درمان، مراجعه کننده به هیچ عنوان درد و سوزشی را حس نمی کند. به علاوه به صورت سرپایی درمان شده، بدون بیهوشی است و می تواند از روز خود استفاده کند.

درمان فیستول با لیزر

از مزیت های درمان با لیزر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• لیزر بدون خونریزی و درد انجام می شود.
  • احتمال آسیب به عضلات اسفنکتر مقعد در عمل با لیزر صفر است.
  • برش لیزر نسبت به برش تیغ جراحی جزئی بوده و پس از یک الی دو هفته کاملا خوب می شود.
  • محل برداشتن زائده در عمل با لیزر پس از بهبودی مشخص نمی شود.
  • امکان عود پس از درمان با لیزر وجود نداشته و تقریبا صفر است.

هزینه

هزینه درمان گوشت اضافه مقعدی با لیزر به عوامل متعددی از جمله؛ محل قرار گرفتن زائده، اندازه آن و کلینیکی که برای درمان به آن مراجعه می کنید بستگی دارد.

درمان با عمل جراحی

عمل جراحی شامل برش گوشت و در صورت نیاز بخیه زدن قسمت اسکار می باشد. درست است که عمل جراحی یکی از روشهای قطعی برای درمان می باشد، ولی مراجعه کننده باید احتمال آسیب به عضلات مقعد و بی اختیاری در دفع مدفوع را هم در نظر داشته باشد.

روش های خانگی و سنتی

باید این را بدانید که طبیعتا زائده گوشتی که از مقعد شما آویزان شده، به هیچ عنوان با دارو، عسل، سیر و سرکه و… چیزهایی از این قبیل آب نشده و از بین نمی رود! پس با استفاده از این دسته محصولات ، شما فقط وضعیت زائده و زخم را ممکن است بدتر کنید و دچار خارش یا سوزش شوید. پس پیشنهاد می کنیم بدون مشورت با پزشک به صورت سر خود از دارویی استفاده نکنید.

تشخیص گوشت اضافی در مقعد

همانطور که در ابتدا هم ذکر کردیم، افراد با لمس مقعد خود، می توانند به راحتی آن را تشخیص دهند یا در صورت شک در تشخیص، به پزشک مراجعه کنید. زیرا او طی یک معاینه فیزیکی ساده می تواند بیماری شما را تشخیص دهد. اگر فرد دچار شرایط خاص مانند خونریزی و التهاب باشد، پزشک معمولا از روشهای پیشرفته تر مانند بیوپسی (نمونه برداری) یا سیگموئیدوسکوپی استفاده می کند که مطمئن شود به بیماری های روده و گوارش مبتلا نشده اید.

3.7 28 votes
امتیازدهی به مطلب
مهدی

باسلام وخسته نباشیدخدمت شمامن درناحیه تناسلی یک زائده دارم که به نظرخودم گوشتی هستش میخواستم بدونم آیا جنس اسکین تگ هم ازگوشت هستش؟ممنون ازشما