رابطه مقعدی و عوارض رابطه از پشت+ تاثیر آن بر بواسیر

تاثیر رابطه مقعدی بر بواسیر یا هموروئید

رابطه مقعدی نوعی از رابطه جنسی است که مقعد به عنوان عضو زنانه در آن نقش دارد. این رابطه به شدت برای سلامت هر دو نفر مضر است و  می توان آن را یکی از علل مهم در ایجاد بواسیر یا هموروئید معرفی نمود. زیرا بواسیر در اثر فشار وارده به مقعد یا همان رکتوم ایجاد می شود.  رابطه مقعدی فشار بسیار زیادی را به عضله اسفنکتر وارد می کند و می تواند بیماری های بسیاری از جمله بواسیر، شقاق، بی اختیاری و … را به همراه داشته باشد. در این مطلب با ما همراه باشید تا درباره تاثیرات این نوع رابطه جنسی مقعدی و تاثیر آن مطالعه نماییم.

رابطه مقعدی چیست؟

همانطور که گفته شد رابطه مقعدی نوعی از رابطه جنسی است که مقعد به عنوان عضو جنسی زنانه (واژن) شناخته شده و به نوعی رابطه از پشت انجام میگیرد. این عمل معمولا در برخی از زوج ها به منظور ایجاد تنوع برقرار می شود اما هیچکدام از طرفین از عوارضی که وارد شدن شی خارجی در مقعد به وجود می آورد، مطلع نیستند.
افراد طالب این نوع رابطه می بایست با دانستن عوارض ناشی از آن با برخی راه های کاهش عوارض آشنا شده و آنها را به کار بگیرند تا کمترین یزان آسیب به بدن وارد شود.

رابطه مقعدی همراه با درد، کشیدگی و گاهی ایجاد زخم و خونریزی همراه بوده که سبب بروز انواع بیماری های مقعدی می شوند.

عوارض رابطه از پشت

به طور کلی مقعد راهی برای خروج مدفوع می باشد. وارد شدن فشار و شی خارجی به مقعد موجب آسیب های رکتوم و راست روده می شود. اصلی ترین عوارض ناشی از رابطه از پشت بواسیر و بی اختیاری مدفوع شناخته می شود اما برخی دیگر از عوارض رابطه مقعدی عبارت اند از:

  • بی اختیاری مدفوع
  • سرد مزاجی آقایان و زود انزالی به مرور زمان
  • درد و خونریزی
  • ایجاد هموروئید داخلی و خارجی
  • تخریب بافت پوستی مقعد
  • ابتلا به زگیل مقعدی
  • آسیب به کیسه منی
  • آثار روحی مخرب
  • حساسیتی پوستی
  • انتقال آلودگی درون روده به خارج از بدن
  • بی میلی جنسی زنان (به دلیل درد زیاد)
  • شکستگی آلت تناسلی
  • آسیب به کولون و رکتوم
  • ایجاد زخم شقاق مقعدی
  • ابتلا به انواع عفونت و باکتری

مطالعه بیشتر در: هموروئید خارجی

نکات بهداشتی برقراری رابطه مقعدی

برقراری رابطه جنسی به طور کلی بر پایه رعایت بهداشت فردی بنا شده و تاثیر زایدی درکیفیت رابطه دارد؛ چه بسا که نوع رابطه اگر از نوع رابطه مقعدی باشد عایت این نکات چند برابر خواهد شد. بنابر این د رادامه با برخی نکات بهداشتی و درمانی که رعیات آن برای بهبود و کیفیت رابطه نیاز است عبارت اند از:

  • استحمام و پاکیزه بودن بدن به خصوص ناحیه مقعد
  • کنترل بیماری های مقعدی مانند زگیل مقعد، آبسه، فیستول، بواسیر یا شقاق
  • استفاده از کاندوم
  • اجابت مزاج قبل از رابطه
  • استفاده از ژل های مخصوص رابطه جنسی در مقابل وازلین یا دیگر کرم ها

آیا رابطه مقعدی با وجود بواسیر یا هموروئید ضرر دارد؟

بواسیر یا هموروئید می تواند توانایی جنسی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. اما مانع این عمل نمی شود. با این وجود انجام رابطه جنسی مقعدی بی ضرر نبوده و می تواند بیماری را در زنان تشدید نماید. رابطه جنسی مقعدی با وجود بواسیر، درد بسیاری زیادی داشته و ممکن است منجر به عفونت، آبسه مقعد و التهاب گردد و یا حتی خونریزی را به دنبال داشته باشد.

از همین روی توصیه می شود، حداقل تا اتمام فرآیند درمان از رابطه جنسی مقعدی بپرهیزید، زیرا با این عمل فشار بسیار زیادی متحمل عروق مقعدی می شود.

عکس عوارض رابطه مقعدی

عوارض رابطه از پشت هنگام ابتلا بواسیر

برقراری رابطه مقعدی در صورت ابتلا به بواسیر برای فرد ممنوع است زیرا عروق درگیر با بیماری را به شدت تحت تاثیر خویش قرار داده و می تواند شرایط را وخیم تر کند. از طرفی رابطه روند درمان بواسیر را با اختلال مواجه کرده و حتی می تواند به خونریزی از بواسیر بیانجامد همچنین برقراری رابطه با وجود چنین بیماری ریسک عفونت عروق هموروئیدی را برای طرفین افزایش خواهد داد.

به همین ترتیب به این افراد توصیه می شود دست کم تا تکمیل فرآیند درمان هموروئید از برقراری چنین رابطه ای پرهیز نمایند.

رابطه جنسی مقعدی سبب وارد شدن فشار بر ناحیه رکتوم و مقعد شده و می تواند عروق بواسیری را تاحد زیادی تحریک و دچار آسیب کند.

عوارض رابطه مقعدی بعد از عمل جراحی هموروئید

رابطه مقعدی در حالتی که فرد مقعد خود را به علت بیماری عمل جراحی بواسیر نموده، به شدت مضر است. این رابطه شرایط را برای بیمار سخت تر نموده و عوارض جدی چون امکان عفونت یا عدم بهبود زخم را برای او به همراه دارد. یکی از مهمترین مشکلات و مضرات بازگشت مجدد بواسیر است.

درد

برقراری رابطه در صورتی که بواسیر خود را عمل نموده اید می تواند درد بیمار را افزایش دهد. همان طور که ذکر کردیم این رابطه فشار بسیاری زیادی را به عضله اسفکنتر و رکتوم وارد میکند و برای بیماری که به تازگی عمل جراحی نموده یا حتی عمل جراحی انجام نداده اند، بسیار دردناک است. به همین جهت بیمار باید تا کامل شدن فرآیند درمان و بهبودی جای زخم و بواسیر از برقراری چنین رابطه ای پرهیز نماید.

خونریزی

خونریزی حین برقراری رابطه جنسی مقعدی بخصوص زمانی که فرد دچار هموروئید باشد یا آن را جراحی یا لیزر کرده باشد، یک امر طبیعی اما بسیار خطرناک است. چرا که زمان بهبودی فرد به تاخیر افتاده یا حتی آسیب جدی به عضلات وی وارد می کند.

بازگشت بواسیر از طریق رابطه مقعدی

یکی از علت هایی که بواسیر مجدد عود می کند رعایت نکردن نکات لازم بعد از درمان است، یکی از این موارد برقراری رابطه جنسی مقعدی است، از آنجایی که چنین رابطه ای فشار قابل توجهی را به رکتوم وارد می کند، می تواند سبب بروز مجدد و عود این بیماری شود از همین روی لازم است حتی بعد از درمان نیز نکات پیشگیری را رعایت کنید تا مجدداً گرفتاری بیماری نشوید.

راه های کاهش عوارض رابطه جنسی از مقعد

افراد میتوانند با در نظر گرفتن برخی نکات ایمنی و بهداشتی در کاهش عوارض نقش آفرینی نموده و میزان ابتلا به بیماری های نشیمنگاهی و مقاربتی را به حداقل برسانند.
برخی از این راهکار ها عبارت اند از:

  • استفاده از ژل روان کننده برای روان کردن مقعد
  • استفاده از کاندوم
  • تمیز و پاکیزه نگه داشتن فضای مقعد
  • استفاده از دوش مقعدی
  • محدود کردن تعداد شرکای جنسی به منظور پیشگیری از انتقال بیماری های مقاربتی
  • برخورد ملایم و پرهیز از برقراری رابطه پرفشار
  • پرهیز از دائمی شدن رابطه از پشت
  • اجابت مزاج قبل از برقراری رابطه

احتمال بارداری با رابطه مقعدی

میزان احتمال بارداری هنگام برقراری رابطه از پشت بسیار کم است. یعنی در صورتی که اسپرم به طور کامل درون مقعد یا خارج از آن ریخته شود امکان بارداری وجود ندارد. اما در صورتی که مقداری از اسپرم بر روی واژن ریخته شود، امکان بارداری وجود دارد.

سوالات متداول

205 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
ناشناس

من خیلی وقت پیش رابطه مقعدی داشتم اما الان دور مقعدم باد کرده خیلی سخت میشینم یا راه میرم خیلی گنده شده اومده بیرون به کسیم نمیتونم چیزی بگم

اکبری

بعد از جراحی بواسیر میشه رابطه مقعدی داشت؟

ثریا

کسی که فیستول واژن داشته باشه و رابطه مقعدی بدون کاندوم برقرار کنه باردار میشه؟

غلامپور

سلام و خسته نباشید میخواستم بپرسم از خدمتتون که ممکنه رابطه مقعدی باعث بارداری فرد هم بشه؟

افرا

سلام خسته نباشید من چند بار رابطه مقعدی داشتم هرچه به همسرم میگم توجه نمیکنه الان یه وقتایی از مقعدم هنگام اجابت مزاج خون میاد یکمم سوزش داره

Aseman

به نظر من. ایجاد رابطه. ازپشت کسانی انجام میدهند که صاحب اون زن. نیستند و اون زن خیابانی و گذری. وقتی جلو. هست. چرا از پشت. و مقعد
بعدش فکر کنم طرف مقابل ناقص میشه و مقعدش باز و گشاد میشه و اختیارش از بین میره و بی اختیار از خودش باد شکمش خالی میشه و…

البته بیشتر مردم اطلاع دارند … عواقبش

غفوری

من چند وقته ه متوجه شدن وقتی میخوام دستشویی کنم مقعدم یه چیزی مثل بواسیر دراوره الان با این وجود میتونم از پشت رابطه داشته باشم یا نه؟ باید چیکار کنم؟

.....

سلام اقای دکتر اگر کسی رابطه مقعدی داشته باشه مشخص میشه؟ من دختر مجرد هستم و خیلی برام مهمه که بدونم بعدا تشخیص داده میشه یا نه

آرش

سلام دکتر جان من خانوم من تا الان رابطه نداشتیم از پشت ولی انگار گوشت اضاف از پشت زده بیرون و درد هم داره البته چند ماهی یبار اینطور میشه خارش هم داره بخاطر چیه که اینطور شده ما که رابطه از پشت نداشتیم یعنی میشه خود به خود در بیاد یا علت دیگه داره ولی بیشتر وقتا یبوست داره از زمان دختریش تا الان و خیلی سال پیش ما باهم بودیم فقط با خود رابطه داشته و مطمعنم خواستم ببینم برای این گوشت اضافه که در میاد چیکار باید کنم بعد از چند روز دوبار داخل میره این گوشت… Read more »

رضا

واقعا چطور می تونید.از مقعد رابطه داشته باشید.چطور دلتون برای جنس مخالف نمیسوزه ک اینقدر درد میکشم.از نظر من ی جنایته

تلفن : 00 - 000
تماس اینستاگرام