عکس بواسیر بادی،خارجی، داخلی و هموروئید در زنان و مردان

عکس بواسیر خارجی و داخلی

هموروئید به تورم عروق درون یا اطراف مقعد گفته میشود که بسیاری از افراد آن را با زائده مقعدی اشتباه می گیرند، اما بیماران عزیز م یتوانند با مشاهده عکس بواسیر خاجی، داخلی یا انواع دیگر آن می تواند به شما در شناخت بیماری کمک نماید. بنابراین ما در این مطلب نمونه هایی از عکس بواسیر زنان و مردان قرارداده ایم تا در شناسایی و روند بهبود این بیماری کمک کرده باشیم. (حاوی عکس هموروئید واقعی درزنان و مردان)

بواسیر یا هموروئید چیست؟

هموروئید یا بواسیر، بالشتک یا همون رگ های پرخونی هستند که در نواحی اطراف مقعد قرار دارند و وظیفه آن ها راحت تر کردن عمل دفع است. در صورتی که این عروقی بر اثر عواملی مانند یبوست، زایمان، رابطه مقعدی، نشستن های طولانی مدت و … تحت فشار بالایی قرار گیرند، متورم و واریسی شده و همان طور که در عکس بواسیر مشاهده می کنید، می تواند از دریچه مقعد نیز خارج شوند. از علائم بواسیر می توانیم به درد، سوزش وخارش، خونریزی و بافت های بیرون زده از مقعد اشاره کنیم. در تصویر پایین تعدادی عکس بیرون زدگی بواسیر را که همان عکس هموروئید خارجی است، برای تشخیص راحت تر شما قرار داده ایم.

عکس بواسیر خارجی و داخلی
عکس هموروئید که مشاهده می کنید، دو نمونه متفاوت هستند که یکی در ناحیه داخل مقعدی و دیگر خارج از دهانه مقعد به وجود آمده . البته که عکس هموروئید داخلی برای بیماری که به این بیماری مبتلاست، چندان کارایی ندارد؛ زیرا بیمار قادر به دیدن هموروئید داخلی نیست.

عکس هموروئید

همانطور که در عکس بواسیر نیز مشخص است، این عارضه دارای دو نوع داخلی و خارجی است. در نوع داخلی عروق داخل مقعد و در نوع خارجی عروق خارجی دچار تورم و اتساع می شوند.

عکس بواسیر بادی

با مشاهده انواع عکس بیرون زدگی بواسیر می توانید به نوع داخلی یا خارجی بودن بیماری پی برده و بهترین راه درمان را انتخاب نمایید. البته که این نکته را حتما به خاطر داشته باشید که تنها با مشاهده عکس نمیتوان علائم را با این بیماری تطابق داد سایر بیماری های مقعدی مانند فیستول، آبسه و… هستند که با علائم مشابه از جمله تورم و درد همراه هستند که پزشک با معاینه آن را تشخیص می دهد.

البته بواسیر یا هموروئید داخلی بسته به میزان پیشرفت بیماری در چهار مرحله زیر دسته بندی می شود:

  • درجه اول : عروق بواسیر داخل مقعد قرار داشته و بیمار علائمی مانند خونریزی را مشاهده می کند.
  • درجه دوم : عروق متورم به هنگام دفع در خارج از مقعد قرار می گیرد. ولی خود به خود به داخل باز می گردند.
  • درجه سوم : بواسیر کاملا به وجود آمده و در خارج از مقعد قرار دارد، ولی با فشار دست به داخل باز می گردند.
  • درجه چهارم : هموروئید شکل گرفته و در خارج از مقعد قرار گرفته و با فشار دست نیز به داخل برنمی گردند.
عکس هموروئید خارجی
تصاویر و عکس های بواسیر نشان دهنده شدت حاد بودن آن می باشند؛ بیمار در این مرحله بدون به کار گیری یک روش مناسب درمانی مانند لیزر قادر به درمان بیماری نیست.

در تصویر بالا نمونه های از انواع عکس بواسیر بادی و عکس بواسیر دکمه ای را نیز مشاهده می نمایید که با این شدت از حاد بودن با روشهای معمولی و غیر پزشکی تحت درمان قرار نگرفته و نیازمند شیوه ای چون انجام عمل لیزر هستند.

عکس بواسیر زنان و مردان

به طور کلی بواسیر داخلی یا خارجی بیماری کشنده ای نبوده و زندگی فرد را تهدید نمی کند. اما بیماری آزار دهنده ای است و می تواند زندگی فرد را تحت تاثیر خویش قرار دهد. با توجه به تصاویر واقعی بواسیر به این نکته پی میبریم که شکل بواسیر در زنان، مردان و کودکان تقریبا به یک شکل بوده  اما این بیماری یا همان هموروئید در زنان معمولا در اثر عوامل گوناگونی مانند بارداری (بواسیر در بارداری) و زایمان، رابطه مقعدی و بلند کردن وسایل سنگین ایجاد می شود که آگاهی از علت بیماری که فرد به آن مبتلا شده در تسریع روند درمان بسیار کمک کننده است.

مشاهده عکس بواسیر می تواند به شناخت نوع حاد یا خفیف بودن بیماری به فرد در نحوه درمان بیماری کمک کند.

عکس بواسیر خارجی

بواسیر خارجی همانطور که از نامش پیداست در نواحی خارجی مقعد شکل گرفته و موجب بروز علائم خارجی در ناحیه مقعد می شوند. هموروئید خارجی بسیار دردناک تر از هموروئید داخلی بوده و از همان ابتدا علائم خود را بروز می دهد. در ادامه برخی از نمونه های بواسیر خارجی را مشاهده خواهیم نمود.

عکس بواسیر زنان و مردان
سایر عکس بواسیر خارجی حاد در زنان و مردان که با دارو قابل درمان نیستند و نیاز به یک روش درمانی مناسب دارند

بهترین شیوه درمان هموروئید

برای درمان بواسیر در مراحل ابتدایی می توان از روش‌های خانگی و درمان دارویی بواسیر همراه با رژیم غذایی و تغییر در سبک زندگی استفاده نمود. با پیشرفت بیماری و تشدید شدن علائم نیاز به انجام درمان هایی تهاجمی تری چون عمل جراحی بواسیر یا لیزر است. برخی از مهمترین روش های درمانی که برای هموروئید انجام می شود، به این شرح است :

  • درمان بواسیر با لیزر
  • درمان هموروئید با رابربند
  • درمان هموروئید با استاپلر
  • درمان بواسیر با هموروئیدکتومی
  • دارو درمانی
  • درمان گیاهی بواسیر
تصویر لیزر بواسیر
عکس نحوه انجام جراحی بواسیر

بهترین روشی که برای درمان بواسیر پیشنهاد می شود، استفاده از لیزر بواسیر برای درمان است. لیزر بدون ایجاد احساس درد و خونریزی در بیمار، به طور قطعی این بیماری را درمان می کند. همچنین این روش بسیار پیشرفته و موثراز دوران نقاهت بسیار کوتاهی برخوردار می باشد که در سایر روشها (جراحی) به اینگونه نیست و فرد بیمار می بایست مدتها تحت مراقبت و در دوران نقاهت باشد.

سوالات متداول

48 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
k.m

سلام شیش ماه پیش رفتم عمل کردم بواسیرمو یک هفته که برای عمل عذاب کشیدم بعدشم که بهتر شد کیم درد داشت همیشه الان بعد شیش ماه دوباره بواسیر زده بیرون خب من چیکار کنم الان همونطوری درد دارم خارشو سوزش شبا خواب ندارم عکس بفرستم لطفا راهنمایی کنید من چیکارکنم خیلی عذاب کشیدم سره جراحی قبل

پارسا ستاری54

خسته نباشید ببخشید بواسیر ترومبوزه هم درمان دارید؟

آرش

سلام خوبی آقای دکتر
من تقریبا یه سال میشه هموروئید خارجی دارم و درد و خونریزی ندارم فقد یکم خارش پوست داره درمانش چجوریه .

....

سلام دکتر من واقعا خجالت میکشم حضوری بیام میشه عکس بیرون زدگی بواسیرم رو براتون بفرستم منو انلاین معاینه کنید؟

دودانگه

من ترکیی از شقاق و بواسیر دارم انگار. میشه از بواسیر عکس بیشتری بزارید چون برای من شبیه به هیچکدوم ازاینا نیس

حسین

ممکنه منم از بواسیرم عکس بفرستم ببینید چقدر حاد یا خفیفه؟

سمیرا ترابی

سلام اقای دکتر عکسی که تو بخش عکس بواسیر در زنان گذاشتید مانند بیماری منه میشه این نوع هموروئیدو بدون عمل جراحی درمان کرد؟

دینا

دکتر میشه از روی عکس بواسیر بیمار رو معاینه کنید؟ مادرمن خجالتیه برای همین حضوری نمیتونه بیاد برای معاینه اولیه

مریم

سلام دکتر ببخشید ۳شب هست پشتم خیلی درد داره اصلا نمیتونم دستشویی بدم و رو پاها بشینم

محمد

سلام دکتر جان من وقتی سرویس میرم خیلی فشار میکشم و خونریزی هم دارم بعضی وقتا هم میزنه از معقدم بیرون

تلفن : 00 - 000
تماس اینستاگرام